- Opportunity to take on international assignments or roles with a global focus|The attractive compensation package & comprehensive benefits of the market.
Global leading multinational company
Job Description
Portfolio Planning: Collaborate with the Category Management team to build a long-term portfolio strategy
Cycle plan implementation
- Build Annual Campaign brief & plan
- Evaluate Campaign Performance using data-driven strategies and propose actions for improvement.
- Collaborate with the Consumer activation team to define Consumer Activation strategy in line with brand strategy
- Ultimately accountable for the execution of NPI (including approval for Barrel Proof, PQS..)
- Collaborate with Trade to design consumer and retailer-centric programs to maximize the potential growth of NPIs.
Productivity: Drive Productivity and Optimization Agenda for product portfolio in collaboration with cross-function (Supply chain, Trade…)
Budget Management: Overseeing budget Planning and management
The Successful Applicant
- University graduate with solid academic results, preferably in Marketing management
- Minimum 8 years experience in Brand Marketing / Trade Marketing in a sizeable FMCG company (preferably an MNC) in senior managerial roles
- Previous experience in Consumer Goods would be a big plus
- Proficiency in interacting with a global team
- Strong interpersonal skills, team player, attention to detail, commitment to data excellence, agility, and autonomy
- Deep, strategic understanding of market dynamics, economic indicators, and global trends
- Master stakeholder management, with a nuanced understanding of complex stakeholder landscapes and strategic relationship building
- Expertly navigates complex operational challenges, using strategic and innovative approaches (e.g. automation & machine learning, etc.) to maintain and enhance efficiency
- Able to Proactively monitor competitors, and build models to forecast future market and category scenarios
- Implemented a structured mentorship program within the team, resulting in an improvement in team members' skill proficiency, both functional and leadership aspects.
- The attractive compensation package & comprehensive benefits of the market.
- Global leading multinational company
- Opportunity to take on international assignments or roles with a global focus
Quote job ref: JN-032024-6369539
GHB Corporation (Global Herbeauty) – Hệ thống phân phối Online chuyên nghiệp có vốn đầu tư nước ngoài đầu tiên tại Việt Nam.
Cổ đông là các chuyên gia hơn 15 năm kinh nghiệm về Kinh doanh Trực tuyến và Chuyên gia pháp chế của Tập đoàn hàng đầu Việt Nam. Được đầu tư bài bản quy chuẩn quốc tế ứng dụng mô hình kinh doanh Online Việt hoá.
100% được kiểm soát bởi chính phủ và pháp luật Việt Nam với cam kết cao nhất về việc tuân thủ luật pháp và các chính sách thuế chính là bước đệm để trở thành Ông trùm mới của Việt Nam về kinh doanh Online.
Hơn 100 sản phẩm Dược phẩm, thực phẩm chức năng và Mỹ phẩm Organic sẽ được hơn 30 thương hiệu quốc tế uỷ quyền phân phối độc quyền cho GHB tại thị trường Việt Nam. 100% sản phẩm nhập khẩu chính ngạch và có công bố chất lượng của Cục Dược Mỹ phẩm, Cục VSATTP Bộ Y tế.
Ngoài việc phát triển các thị phần còn bỏ ngỏ, GHB sẽ là bến đỗ mới của những thủ lĩnh kinh doanh Online từ các đơn vị Kinh doanh Online của các hệ thống khác mong muốn tìm 1 nơi kinh doanh online bài bản và bền vững.