Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
About Dat Bike (Electric Motorbike)
Dat Bike is a technology startup whose mission is to drive mass adoption of green transportation in Vietnam. We make the most compelling and dependable electric bikes so that customers can just switch without making any compromises. To do this, we welcome the brightest people to join our journey.
Job Summary
As the Retail Manager for Dat Bike's D2C 3S Stores, you will play a pivotal role in driving sales growth, optimizing retail operations, and ensuring an outstanding customer experience (CX) at our stores. You will be responsible for managing sales, service, and spare parts teams to deliver on business objectives while building strong retail processes and elevating the Dat Bike brand.
Responsibilities
Sales and Growth
Drive retail sales by developing and executing effective sales strategies aligned with company goals.
Monitor store performance metrics and lead initiatives to boost sales and profitability.
Collaborate with marketing and regional sales teams to ensure store activities align with regional growth strategies.
Retail Operations Management
Oversee day-to-day operations of sales, service, and spare parts at the store level, ensuring efficient workflows and adherence to company standards.
Manage inventory levels, minimize stockouts, and optimize stock rotation for spare parts to ensure customer demands are met.
Implement and refine operational processes, aiming to streamline activities across sales, service, and parts departments for optimal efficiency.
Customer Experience (CX)
Create a welcoming, engaging, and efficient retail environment that prioritizes customer satisfaction.
Build and train a high-performing, customer-focused team dedicated to delivering an outstanding experience at every touchpoint.
Handle customer inquiries, complaints, and feedback with professionalism and empathy, turning customer interactions into brand loyalty.
Process Building and Optimization
Establish retail processes for sales, service, and spare parts management to ensure consistency and scalability as the business grows.
Identify opportunities for process improvement and implement changes to enhance operational efficiency.
Reporting and Analytics
Track, analyze, and report on store performance metrics, including sales, customer satisfaction, and operational efficiency.
Use data insights to inform decision-making and support continuous improvement in all areas of store performance.
Yêu Cầu Công Việc
Bachelor's degree in Business, Retail Management, or a related field.
Minimum of 5 years of experience in automotive industry or in selling physical tech products (At least 10 stores), with proven track record to meet and exceed goals (Prefer from MWG, FPT Shop, Centre Retail,...)
Experience managing multi-service retail environments (sales, service, and spare parts) is a strong advantage.
Demonstrated expertise in customer experience management and team leadership.
Superb critical thinking and problem solving skills.
Strong analytical skills with the ability to interpret data and make data-driven decisions.
Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to inspire and develop a high-performing team.
Versatile and results driven.
Ability to work independently and autonomously, without formal requirements documentation, in a fast-paced environment; ability to manage changing priorities.
Ability to travel (10-30%) required.
Proficiency in English is a plus.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 30 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Chúng tôi giúp các công ty khởi nghiệp mới và các công ty đã thành lập phát triển!
Một nhóm chuyên gia tên miền chuyên nghiệp đã hợp tác cùng nhau dưới sự bảo trợ của Lobster. Chúng tôi có một điểm chung là chúng tôi coi trọng khách hàng và không thỏa hiệp về chất lượng. Sự hài lòng của khách hàng là mục tiêu của chúng tôi vì đó là động lực thúc đẩy sự hài lòng và thành công trong công việc của chúng tôi. Chúng tôi không thể nói thêm “Giới thiệu về chúng tôi” và chúng tôi muốn nghe ý kiến của bạn.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ các loại bảo Hiểm: BHXH, BHYT,
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Party
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
-
Lobster Technologies thành lập năm là công ty cung cấp các dịch vụ thúc đẩy sự chuyển đổi và xây dựng doanh nghiệp bằng cách tập hợp các khả năng cần thiết để giúp các tổ chức phát triển và lớn mạnh trong thời đại kỹ thuật số.
Mission
Xây dựng một doanh nghiệp trong lĩnh vực công nghệ mà không có kỹ năng kỹ thuật có thể khó khăn. Bạn không biết những gì bạn không biết, nhưng bạn cũng cần cẩn thận về việc mở rộng quá mức trước khi kinh tế học có ý nghĩa. Đồng thời, những người giỏi có kỹ năng công nghệ đang có nhu cầu cực kỳ cao, điều đó có nghĩa là về cơ bản, bạn đang cạnh tranh với tất cả mọi người để có được người bạn muốn.