Objectives
- This position is responsible for overseeing end-to-end planning activities, which include collaboration with multiple high level stakeholders such as the Regional Sales Director, Marketing Managers, and Senior Logistics Leaders. The Demand Planning role encompasses all forecasting activities related to products, geographical regions, and sales areas.
- The Demand Planner is tasked with creating and maintaining forecast models for retailers (GT), integrating business intelligence and forecast data gathered from sales, marketing, finance, retailer replenishment analysts, and other sources. This role serves as the talent pool for Senior Demand Planner and Demand Planning Manager positions within the organization.
- As the integration point into the sales and commercial organization, the Demand Planner is responsible for basic forecast modeling. This position leads the monthly dialogue with key counterparts in Sales, Commercial and Marketing regarding their respective customers and products.
Scope of Work
- Develop effective forecast models based on demand patterns.
- Collaborate closely with Sales to incorporate changes or business opportunities into forecasts.
- Manage the end-to-end planning process as part of the Integrated Business Planning (IBP) cycle by working with stakeholders such as Sales, Marketing, and Sourcing to develop the consensus plan (Tactical/Operational forecasts).
- Communicate the plan and monitor the execution performance.
- Continuously monitor and propose and implement solutions to improve demand forecast accuracy.
- Effectively communicate forecast and inventory estimations to management.
- Monitor and report on significant changes in sales forecasts, budgets, and business strategies.
- Conduct monthly forecast maintenance.
- Address demand-related issues promptly and effectively.
- Create models and tools for demand forecasting.
- Develop reports and dashboards for performance management, analyzing business trends and insights to improve the overall demand planning process and forecast quality.
Requirements
- Proficiency in SQL and Power BI, with a willingness to learn or enhance coding skills in these languages.
- Preferably 3 or more years of experience, with a minimum of 1 year in IBP, S&OP, Demand Planning, or Demand Forecasting.
- Experience in FMCG is a plus.
- Excellent communication skills and business acumen with the ability to drive cross-functional teams.
- Strong analytical skills with the ability to collect, organize, analyze, model, and interpret data.
BENEFIT AND PERKS
Salary & Allowances
- 13-month salary with annual performance bonus, project incentives, sales incentives (based on position)
- Lunch allowance: 730.000 VND/month
- Special occasion bonus: 3.500.000 - 5.000.000 VND/year
- Annual leaves: Up to 20 days/year (based on levels)
- Health: Social insurance, PVI premium, yearly health check at Vinmec
- Vacation: 3-5 nights at Vinpearl per year (based on levels)
- Education: 10% - 30% tuition fee deduction for children at VinSchool (based on levels)
- Laptop, screen and other needed facilities/accounts/tools for work
Career Growth
- Yearly salary review and promotion
- Diverse career path: Management or Expert and functions rotation opportunity
- Free learning sources in Udemy, Coursera, O'relly platforms; internal workshop, certification sponsorship, and exclusive mentoring from C-levels
- Recognition and awards at team and organizational levels.
Working Environment
- Open & collaborative working space foster both individual focus and teamwork activities
- Young, dynamic, and collaborative working atmosphere
- Unwind zones: gaming, table tennis, yoga, gyms, bath rooms, sleep corner.
- Quarterly/yearly teambuilding & engaged internal events.
Đối với Mialala, những bước đi đột phá trong suốt nhiều năm qua mang theo khát vọng phủ sóng để lan tỏa hạnh phúc đến tất cả phụ nữ Việt. Mục tiêu đến năm 2025, Mialala sẽ phát triển mạng lưới chi nhánh trên khắp cả nước, trở thành thương hiệu thời trang đồ lót, đồ ngủ thiết kế số 1 Việt Nam về trải nghiệm và quy mô hệ thống, với 100 điểm bán trên cả nước.
Sau nhiều năm hình thành và phát triển, Mialala là Hệ thống siêu thị Đồ lót, đồ ngủ đa dạng nhất Việt Nam. Tại hai thành phố lớn Hà Nội và TP. Hồ Chí Minh, Mialala đã có 22 cửa hàng, cán mốc 1 triệu khách hàng và hơn 10,000 sản phẩm đa chủng loại từ đồ lót, đồ ngủ, phụ kiện đồ lót, phụ kiện thời trang. Để làm được điều đó, MiaLala đã và đang xây dựng một tập thể cùng nhau gắn bó và phát triển, nơi hội tụ của tuổi trẻ, hoài bão và cả niềm đam mê kinh doanh chân chính trên cơ sở mang đến cho khách hàng những trải nghiệm về sản phẩm và dịch vụ tuyệt với nhất. Đồng hành cũng MiaLala, bạn sẽ được tiếp xúc và làm việc với những nhân sự dày dặn kinh nghiệm, môi trường làm việc trẻ trung năng động, đầy sáng tạo, được thể hiện và phát triển bản thân từ đó tích lũy những kinh nghiệm quý báu không chỉ trong công việc mà còn trên nhiều lĩnh vực đời sống khác bởi ở MiaLala chúng tôi không chỉ là đồng nghiệp, chúng tôi còn là gia đình!
Tham khảo thêm thông tin: www.mialala.vn