Mô tả công việc
Objective
The Omakase Restaurant Manager will oversee the pre-opening and ongoing operations of our exclusive Omakase restaurant, ensuring the highest standards of service, quality, and operational excellence. This role will manage all aspects of the restaurant, including staff training, guest relations, and operational efficiency.
Key responsibilities
A. Pre-Opening Tasks (5 Months Before Opening)
1. Recruitment & Training:
o Collaborate with HR to hire and onboard a skilled team of service professionals and kitchen staff (if support required).
o Develop and implement training programs focusing on High-end dining experience and the unique needs Omakase and Japanese culinary/service culture.
2. Operational Setup:
o Develop and establish Standard Operating Procedures (SOPs) for all front-of-house operations.
o In charge of creating and submit annual OPEX/CAPEX as well as Business forecasting/P&L to BOM.
3. Menu & Beverage Collaboration:
o Work closely with the Head Chef and Beverage Manager to finalize the food and drink menus, with heavy focus on Cost control and Profitability.
o Assist in crafting a Sake pairing menu to complement the Omakase experience (following Head Chef guidance).
4. Procurement & Equipment Setup:
o Propose and revise OS&E checklist and submit to BOM.
B. Day-to-day Operation:
1. Customer Experience Management:
o Ensure a seamless, high-touch customer experience from reservation to post-dining.
o Handle VIP guest relations, ensuring their needs and expectations are exceeded.
2. Staff Leadership:
o Lead, inspire, and manage the front-of-house team to deliver exceptional service.
o Conduct regular training sessions to maintain high performance and service standards.
3. Operational Excellence:
o Monitor and maintain cleanliness, ambiance, and all service operations.
o Ensure compliance with food safety and health regulations.
o Support and Coordinate with the Luxury Bar outlet in Basement as per requested by BOM.
4. Financial Performance:
o Manage daily financial operations, including budget control, inventory management, expense management, and profitability monitoring.
o Analyze and report sales performance and guest feedback, implementing improvements as needed.
Quyền lợi được hưởng
- Income: Competitive, negotiable based on capability
- Statutory Social Insurance
- 13-monthly salary
- Annual travel, gratitude party, gifts on birthdays, holidays,...
- Structured Learning and Development Program.
Yêu cầu công việc
A Knowledge 30%
1 Bachelor’s degree in Hospitality/Diploma or relevant field (or equivalent experience). 5%
2 In-depth understanding of luxury F&B operations, particularly Japanese fine dining. 10%
3 Minimum 2–3 years of experience managing high-end restaurants, preferably in same category or F&B outlet in 5 star hotels.
Experience in Omakase or Japanese dining is more preferred. 15%
B Technical Skill 40%
1 Proven ability to manage all aspects of restaurant operations, including SOP development and financial controls. 10%
2 Strong knowledge of Japanese culture, Japanese proficiency is a huge advantage (N3-N2). 15%
3 Professional English proficiency 10%
4 Excellent proficiency in POS, budgeting, and Microsoft Office. 5%
C Core Competencies 30%
1 Leadership Skills: Exceptional ability to inspire and manage a team to deliver excellence. 10%
2 Customer Focus: A keen sense of client preferences and the ability to adapt and exceed expectations. 10%
3 Adaptability: Proven adaptability to clientele demand and market changes. Indicating an attitude of eager to learn and non-stop improvement mindset. 10%
Total 100%
Yêu cầu hồ sơ
Nhà Hàng Bò Tơ Quán Mộc tọa lạc Tại TP Hồ Chí Minh . Bò Tơ Quán Mộc mở ra một không gian kiến trúc ấn tượng, vừa lạ vừa quen với những khung cảnh xưa cũ, giản dị, đạm bạc nhưng dịu dàng, ấm áp. Thực khách đến đây không chỉ để trải nghiệm ẩm thực mà còn để trải nghiệm một không gian gợi nhiều ký ức ấu thơ, đong đầy cảm xúc, gần gũi như chính ngôi nhà của mình. Mỗi một khung cửa gỗ, chiếc bàn, cái ghế, thậm chí là rèm cửa, chạn bát đều ẩn dấu hình bóng một Hà Nội thập niên 80 - thời điểm khốn khó, vất vả nhưng lại chan chứa tình người và tiếng cười vô tư của những đứa trẻ.
Khách hàng yêu thích Bò Tơ Quán Mộc phần nhiều cũng vì món ăn ngon. Giống như tên gọi, chúng tôi chọn nguyên liệu là bò tơ – món ăn được xem là đặc sản vùng sông nước, từng tạo nên cơn sốt "bò tơ Tây Ninh" một thời ở Hà thành. Nhưng trải qua năm tháng, món ăn này của Bò Tơ Quán Mộc đã trở thành món ngon độc đáo mang phong vị riêng biệt của vùng Đông Kinh – Bắc Thành tự khi nào.
Tại Công ty CP Tầm nhìn Quốc tế Aladdin quan niệm vạn sự khởi nguồn từ con người, con người là tài sản vô giá, là trung tâm của sự phát triển và động lực để phát triển. Tất cả hoạt động kinh doanh của Công ty đều chỉ hướng đến kết quả cuối cùng là mang lại hạnh phúc nhân viên và toàn bộ cộng đồng. Do vậy, phúc lợi lớn nhất bạn được hưởng khi gia nhập vào công ty là gia nhập vào một DOANH NGHIỆP HẠNH PHÚC.
Chúng tôi mong rằng cùng với sự phát triển của công ty, bạn sẽ có nhiều cơ hội trau dồi nghiệp vụ chuyên môn cũng như phát huy tốt khả năng của mình, đóng góp vào thành tựu chung của tập thể Công ty CP Tầm nhìn Quốc tế Aladdin.