DHL Supply Chain is the world’s leading contract logistics provider. Combining value-added and management services with traditional fulfilment and distribution, our customized, integrated logistics solutions drive efficiency, improve quality and create competitive advantage.
DHL Supply Chain offers specialist, proven expertise within the Auto-Mobility, Consumer, Chemicals, Energy, Engineering & Manufacturing, Life Sciences & Healthcare, Retail and Technology sectors. As today’s global markets grow, our innovative logistics solutions are ready to help.
Responsibilities
For specific Warehouse, Transport, IT and /or major contract renewal or change scope projects.
- Interpret project requirements into objectives and tasks, leading the comprehensive planning, control, status updates, stability, and delivery of projects following the O2D (Opportunity to Delivery) program.
- Apply DePICT or PMI process and methodologies for effective project implementation.
- During the tender phase, review the work scope, provide the Solution Design team with project timelines, and highlight any potential concerns.
- Upon project award, participate in the handover meeting facilitated by the Business Development team to receive winning information and documentation.
- Organize internal and external Project kick-off meetings to initiate the project.
- Construct a detailed project timeline, monitoring and managing it to ensure timely project completion.
- Report project status to all stakeholders on a weekly basis.
- Facilitate project success by assigning tasks and tracking them until completion.
- Maintain open and clear communication throughout project implementation, chairing meetings to ensure every team member is aware of their responsibilities and deadlines.
- Ensure that the project team has a clear understanding of their workstream requirements.
- Identify potential risks and coordinate the creation of a mitigation plan to ensure project success.
- Manage the project budget, providing weekly cost updates.
- Conduct regular site assessments to confirm progress reports reflect actual on-site activities.
- Assist with on-site coordination within the facility setup.
- Guarantee a smooth transition to operations through a hyper-care plan and regular reporting.
- Establish and update the Planview Project profile for stakeholders' visibility.
- Support Operations Excellence activities at selected sites
- Bachelor's degree
- 2 years of operational experience in Contract Logistics
- 5 years of project management experience (as a PM or in another role)
- Excellent communication skills are essential.
- Proficient in creating compelling presentations and delivering them effectively on stage.
- Knowledge of legal and other regulations related to quality, Health, Safety, and Environment (HSE), and firefighting.
- Possesses strong analytical and problem-solving abilities.
- Excellent customer relationship management skills.
- In-depth knowledge of Microsoft Excel for effective data analysis.
- Skilled in process mapping and developing/reviewing Standard Operating Procedures (SOPs).
- Fluent in English
Speed JSC cung cấp các giải pháp POS, PMS và Retail hàng đầu tại Việt Nam từ năm 2007, chúng tôi là một trong những công ty về POS vào thị trường sớm nhất. Các đối tác quốc tế như PAR Tech (Mỹ), Hanasis (Hàn Quốc), CHD (Latvia) và IBM giúp Speed JSC chuyển giao công nghệ quản lý tốt nhất đã được sử dụng tại hơn 50,000 nhà hàng toàn thế giới. Kết hợp giải pháp đã được kiểm chứng hiệu quả và kinh nghiệm vận hành nghiệp vụ tại thị trường Việt Nam, Speed JSC đã làm tốt công việc hướng dẫn và tư vấn việc vận hành ngay ngày khai trương. Với kiến thức và kinh nghiệm thực tế, Speed JSC giúp các khách hàng tại Việt Nam về các đặc trưng thị trường, việc gì thực tế chấp nhận và việc gì không, giải pháp tốt nhất trong qui trình quản lý giao dịch, gia tăng độ tin cậy và doanh thu. Ngoài ra quản lý chi tiết với kế toán, phòng chống thất thoát, và hiệu chỉnh các báo cáo, phân tích dữ liệu giúp cho việc xem xét và phân tích hiệu quả đầu tư nhanh chóng