Mô tả công việc
_Roles & Responsibilities_
As a Senior Content & Social Manager, you will take the wheel in managing, planning, idea generating, and supervising the execution of content creation and social media for all channels such as Facebook, TikTok, Instagram...
- Work closely with Account, Creative and Planning teams on the development of Client’s debrief, content direction, brand’s mood & tone, social media strategies, activities and tactics to drive communications.
- Perform extensive content research and analysis; create specifications and content appropriate for the brand&039;s customer personas.
- Strategize content pillars and sub- pillars. Plan in details and maintain the social content calendar ensuring social media content is regular, relevant and engaging.
- Supervise on community & advocacy management scopes, as well as those on internal social media channels and company sites.
- Define the needs, methodology and process of social performance review/tracking/report by channel (paid – owned – earned channels, social out- reach, KOL/KOC/ Influencer, etc.) and by type (content, creative, community, competitor, campaign, etc.). Give final learnings and recommendations from strategic communication POV.
- Develop content governance guidelines for tone, style, and voice of all content, ensure they are followed & qualified, and published on time.
- Be at the forefront of the latest emerging & viral trends, industry developments, technologies and best practices.
- Initiate creation, conception, and presentation of community & advocacy strategy.
- Share with internal teams about social trends, viral content and performance (market/category/brand benchmarking/evaluation/report…).
- Train/coach for team members based on their specific needs and expertise.
_Candidate Profile_
We would like to hear from those who have:
Creative thinking and regular idea generation.
Strong grasp of Vietnamese vocabulary and Vietnamese writing skills.
Effectiveness of team collaboration.
Proactively contribute solutions and ideas to clients&039; brief & request.
Proven solid leadership skill.
Must be effective at multitasking, time management, presentation skills, strategic and innovative thinking.
A keen eye on detail.
At least 5- 7 YOE in Content Creation, Copywriting and Social Media management (Facebook, TikTok, Instagram,...)
Embrace changes and challenges, able to handle pressure well.
Excellent planning, organizational, critical thinking, analytical, problem- solving, and communication skills.
You understand social media as your daily life and have knowledge of measuring performance on social media and digital.
Operate with discipline ensuring timely deliverables.
Experience in a Manager role in communication/advertising environment.
Your creative style should be positive, insightful, and authentic.
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-20 00:10:02
Suy cho cùng, để trở thành “đại lý kiểu mẫu thứ ba” về tiếp thị và truyền thông chiến lược hàng đầu, The Purpose Group chỉ tuyển dụng những người có thể làm việc chăm chỉ và chơi chăm chỉ hơn nữa. Sức mạnh danh tiếng của chúng tôi nằm ở sự kết hợp thực sự giữa hiểu biết kinh doanh và sự xuất sắc trong sáng tạo. Chúng tôi kết nối cả quan điểm của khách hàng (chiến lược) và đại lý (sáng tạo) để đưa ra khái niệm mạnh mẽ mang lại kết quả kinh doanh.
Để xây dựng những thương hiệu lớn, bạn phải tuyển dụng những con người tuyệt vời. Và để tạo ra những con người tuyệt vời, bạn cần một môi trường sôi động và nuôi dưỡng, nơi mọi người có thể phát huy hết tiềm năng của mình, nơi nhân viên được khuyến khích đưa mọi thứ từ quan điểm, kinh nghiệm, ý tưởng, quan điểm độc đáo của họ đến niềm đam mê và những điều họ yêu thích. Yêu cầu duy nhất là nỗ lực hướng tới sự vĩ đại của bạn.Chúng tôi đang hướng tới niềm vui nghiêm túc phía trước. Vì vậy, hãy liên hệ với chúng tôi nếu bạn muốn trở thành một phần của nhóm đang mở rộng này.