Việc làm Bảo hiểm Liên hiệp UIC

Cập nhật 16/08/2025 22:15
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty Bảo hiểm Liên Hiệp – UIC
Assistant Manager - Sales & Customer Service (Non-Life Insurance)
Bảo hiểm Liên hiệp UIC
11 việc làm 5 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 25/07/2025
Hạn nộp hồ sơ: 25/08/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Trên 7 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh
Location: Ho Chi Minh City
Employment: Full-time
A. Key responsibility included but unlimited to:
1. Business plan:
• Prepare business data, reports, dashboard for relevant management purposes
• Follow-up/track the business / operational plan implementation and make adjustment if necessary.
2. New / renewal business servicing for assigned clients, lines of business.
• Provide information to potential clients, prospects (in case of new business)
• Prepare monthly renewal list, track/follow-up and contact the assigned clients for contract renewal (in case of renewal business).
• Collect, update client information, loss ratio... and send to UW for risk evaluation, risk survey (if required)
• Prepare draft quotation for new/renewal business or cross-sale offered to clients in compliance with MKT and UW guideline.
• Check the UW authority (referred or non-referred)
• Input necessary information to CPC system, and generate quotation as proposal.
• Refer the terms and condition to MKT's authorized management levels for approval (in case within MKT authority) or to UW (in case of over MKT authority)
• Submit the final quotation to clients and get client's confirmation
• Send final quotation to PA Dept. for issuance of insurance contract and supporting papers.
• Send contract and supporting papers (certificates, debit note...) to clients, and follow-up with clients to get sign-back of insurance contract for filings.
3. Premium collection and Outstanding management:
• Follow-up due date of premium payment by client.
• Receive, check premium paid list / unclear list sent by ACC Department.
• Reconcile with clients on premium payment and send back to ACC Dept for clearance of debtors.
• Remind and push clients to pay premium within due date.
• Remind clients on outstanding premium and follow-up clients' feedbacks / confirmation (if any)
• Take immediate action to proceed policy cancellation or bad debs write-off as per company guidelines / procedures.
4. Customer services and retention:
• Maintain and follow-up database of assigned existing clients.
• Follow up and respond to requests from clients, and handle relevant enquiries on products, service
• Take care of clients via visits, gift presentation and events/celebration.
• Provide training, presentation to clients when necessary.
• Cooperate with claims department in loss survey,
• Join Risk engineer in risk survey and/or loss control activities, workshop... if necessary.
5. Others tasks are assigned by Managers.• Bachelor degree in relevant disciplines.
• At least 7 years of working experience in insurance or relevant industry.
• Strong knowledge of non-life insurance, insurance products,
• Good understanding of sale/marketing, customer services principles, practices and market situation.
• Good English, both spoken/written.
• Computer literate with common MS office package (email, words, excel, PowerPoint...).
• Strong interpersonal and communication skills with the ability to interact effectively with internal and external clients.
• Team player, well organized, client focused and results oriented approach.
***Benefits (What's it for you);
• Opportunity to learn and develop in a professional and multi-national organization;
• Competitive compensation and benefit packages;
• Voluntary Healthcare Insurance Scheme;
• Pleasant, caring, and motivating working environment.
• Live in an inspired & motivated team with so many meaningful activities.
For further information, you can reach out us here: [protected info]
Our Office Address:
• Head Office, Hanoi Tung Shing Square, 2 Ngo Quyen, Hoan Kiem district, Hanoi
• Ho Chi Minh City Branch, 16F, Vincom Center, 72 Le Thanh Ton Str., District 1, HCM CityThưởng
Opportunity to learn and develop in a professional and multi-national organization
Chăm sóc sức khoẻ
Competitive compensation and benefit packages
Nghỉ phép có lương
Pleasant, caring, and motivating working environment
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Công ty Bảo hiểm Liên Hiệp – UIC
Bảo hiểm Liên hiệp UIC Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 9, tòa nhà Hà Nội Tungshing Square, số 2 Ngô Quyền

Công ty Bảo hiểm Liên Hiệp (tên viết tắt là UIC) được thành lập vào năm 1997. Với bề dày lịch sử phát triển không ngừng, đến nay UIC đã trở thành công ty bảo hiểm giàu kinh nghiệm và uy tín tại thị trường bảo hiểm Việt Nam. Chúng tôi tự hào được phục vụ hàng chục nghìn khách hàng và đối tác, từ các doanh nghiệp, các cá nhân, đến các khách hàng qua kênh phân phối điện tử.

Cùng với doanh thu tăng trưởng ổn định và bền vững, UIC cũng được biết đến là doanh nghiệp hoạt động hiệu quả hàng đầu thị trường bảo hiểm phi nhân thọ Việt Nam, năng lực tài chính vững mạnh với biên khả năng thanh toán đạt mức 640% (tính đến tháng 12 năm 2021). 

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng BHXH, BHYT 

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch
  • Team building
  • Party

Lịch sử thành lập

Thành lập năm 1997, sau hơn 20 năm hoạt động trong lĩnh vực bảo hiểm phi nhân thọ tại Việt Nam, UIC đã và đang sở hữu một mạng lưới khách hàng rộng lớn và đa dạng với 5,000 khách hàng doanh nghiệp từ mọi ngành nghề như sản xuất, thương mại, vận tải và hơn 20,000 khách hàng cá nhân.

Mission

Giúp mỗi cá nhân và tổ chức hiện thực hóa khát vọng của riêng mình về sự bình an và hạnh phúc bằng những giải pháp bảo vệ rủi ro toàn diện, sáng tạo và chất lượng cao.


Những nghề phổ biến tại Bảo hiểm Liên hiệp UIC

Bạn làm việc tại Bảo hiểm Liên hiệp UIC? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Bảo hiểm Liên hiệp UIC

Bảo hiểm Liên hiệp UIC

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo