Mô tả công việc
Work location:
AkzoNobel Vietnam - Lot I4-1 Que Vo 1 Industrial Zone, Phuong Lieu, Que Vo, Bac Ninh.
Job purpose:
Implement QC inspections/ testing including incoming raw materials/ in process and finished goods to ensure that the products delivered to the customer meet the agreed quality standards.
Key Responsibility:
To perform the RM incoming inspections to ensure that all RM batches comply with the set specification.
To perform Quality Control on all the production batches prior to sending to customer and to ensure that all the production batches comply with the set specification.
Check the list of modified specification before production and update the BOM if any changes.
Check & correct the abnormal products in shift operation to ensure the product meet QC standard.
Manages retained sample based on SOP.
Report the quality incident (vendor and internal quality issue) to SAP QN. Do PGR to find out the root cause and implement the preventive actions.
Daily equipment calibration.
Implement Company program (ALPS/SAQ/PSM/ISO/ etc. in QC as superior requirement.
Comply to the HSE Policy, procedures and Life Saving Rules of Company, complete 2BBS/month.
Other tasks assigned by QC Manager.
To perform the RM incoming inspections to ensure that all RM batches comply with the set specification.
To perform Quality Control on all the production batches prior to sending to customer and to ensure that all the production batches comply with the set specification.
Check the list of modified specification before production and update the BOM if any changes.
Check & correct the abnormal products in shift operation to ensure the product meet QC standard.
Manages retained sample based on SOP.
Report the quality incident (vendor and internal quality issue) to SAP QN. Do PGR to find out the root cause and implement the preventive actions.
Daily equipment calibration.
Implement Company program (ALPS/SAQ/PSM/ISO/ etc. in QC as superior requirement.
Comply to the HSE Policy, procedures and Life Saving Rules of Company, complete 2BBS/month.
Other tasks assigned by QC Manager.
Yêu cầu công việc
Education: Diploma degree in Chemical, Material, Industrial Management or related major.
1-3 year-experience in relevant position.
English: basic level.
Understanding about quality management system.
Good team work and commucation skills.
Sensitive to color.
Quyền lợi được hưởng
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Nghỉ phép năm
Apex Global Corporation là trung tâm cung cấp dịch vụ đào tạo quản lý CNTT với chất lượng vượt trội.
Khách hàng của chúng tôi là những tập đoàn, cty lớn tiêu biểu như: Tập đoàn Thế Giới Di Động, Tập đoàn VNPT, Tập đoàn VNG, Tập đoàn Viettel, Tập đoàn dầu khí PVN, Tập đoàn Central Group Vietnam, Tập đoàn Vilmar CLV, HSBC, Vietcombank, VP Bank, VIB Bank, AIG Insurance, hệ thống bệnh viện Hoàn Mỹ, Cổng thanh toán quốc gia Napas, Bộ Tài Chính, Kho bạc nhà nước, …
APEX Global Corporation là nhà cung cấp dịch vụ tư vấn và đào tạo hàng đầu tại Đông Nam Á. Chúng tôi đang tập trung vào phát triển phần mềm, hệ thống quản lý IT/IS, quản lý dịch vụ CNTT và giải pháp kinh doanh. Chúng tôi đang chuyển giao kiến thức và kinh nghiệm thông qua các phương pháp tiếp cận sáng tạo để giúp khách hàng đạt được thành công lớn hơn. Chúng tôi có một đội ngũ giảng viên và chuyên gia tư vấn chuyên nghiệp có kinh nghiệm thực tế trong môi trường doanh nghiệp quốc tế và địa phương. Thông qua đó, chúng tôi có thể mang đến những giá trị cao nhất cho khán giả và doanh nghiệp, đồng thời giúp họ nâng cao năng lực, lợi thế cạnh tranh.
Sứ mệnh của chúng tôi: Giúp khách hàng nâng cao năng lực và lợi thế cạnh tranh bằng cách chuyển giao kiến thức và kinh nghiệm thông qua các phương pháp đổi mới.
Tầm nhìn của chúng tôi: Trở thành người dẫn đầu thị trường trong việc cung cấp dịch vụ đào tạo và tư vấn trên toàn cầu.