This position will provide early cost planning advice based on concept design of development project pipeline across Mapletree regional business in Vietnam.
Job Responsibilities
Supporting the Vice President, Cost and Contracts, you will assist in the pre and post contract and administration services (during construction) activities of the business unit across the regions.
- Contract Management:
- Implement appropriate procurement strategy for each development project to ensure and control the consistency and standardisation in the application of RFP, Invitation to Tender, LOA and CSA etc. across the regions.
- Support the project teams across the regions in the preparation of related tender documents (Request For Proposal [RFP], Invitation to Tender, Letter of Award [LOA], Construction Contracts, Consultancy Service Agreements [CSA] etc.) and the review and evaluation of variations and/or contractual claims, where required.
- Ensure Legal sign-off/clearance of projects’ RFP, Invitation to Tender, Tender Documents especially various regional construction contract, LOA and CSA etc. across the regions.
- Assist in the assessment of major variation and contractual claims across the regions.
- Ensure that SAP cost data is maintained and updated on a regular basis (e.g. monthly) and report to SVP of Cost and Contracts.
- Cost Management:
- Prepare Concept Design Stage cost plans of various project types across the regions.
- Ensure the cost plan and pricing for the project reflects and meets the project brief.
- Ensure any residual risk is included in the project contingency assessment / allowance.
- Manage/achieve the timely delivery of cost planning deliverables to programme for the concept design in accordance with the overall program and agreed project milestones and through to obtaining GDM sign-off/clearance as required.
- Assist in data mining and capture of knowledge regarding the cost and technical aspects of building and services and update knowledge banks in the business.
- Degree in Building, Quantity Surveying or equivalent.
- Good subject matter knowledge across the functions of design, project management and the building process of development projects.
- Minimum 7 years of relevant experience in a professional office or construction organisation, preferably with working knowledge of design and build projects.
- Familiar with local and international construction contracts, such as SIA, Redas, PSSCOC, PAM, FIDIC, JCT etc.
- Experience in commercial, retail, residential, industrial and logistics project types across the regions.
- Good interpersonal skills to prepare reports, negotiate and build relationships with key stakeholders, as well as people management skills.
- Planning, organising and controlling skills with the ability to manage competing priorities and work effectively on tight deadlines.
- Continuous and incremental improvement mindset, questioning and challenging status quo to achieve a better outcome.
- Problem solving and analytical skills which will include for resolving of cost planning, contracts procurement and administration issues for various construction and design activities.
- Dynamic, pro-active and ability to work and deliver results under pressure.
- Strong sense of responsibility and accountability.
(We regret that only shortlisted candidates will be notified. Mapletree Investments Pte Ltd shall not be responsible or liable to any recruitment firm or agency in connection with the receipt of any unsolicited information on any prospective candidate.)
GTE Localize là một công ty đang phát triển nhanh chóng trong ngành bản địa hóa. Tại GTE, dịch thuật không chỉ đơn thuần là công việc của con người trong việc chuyển văn bản từ ngôn ngữ này sang ngôn ngữ khác bằng MS Word. Chúng tôi tăng thêm giá trị cho “bản dịch” và cung cấp cho bạn dịch vụ “bản địa hóa” thực sự; áp dụng công nghệ nhằm nâng cao hiệu quả, chất lượng đồng thời giảm chi phí. Hiện tại, GTE Localize đã trở thành đối tác tin cậy của hàng trăm khách hàng B2B và LSP trên toàn thế giới. Chúng tôi hỗ trợ các thương hiệu hàng đầu thế giới, điều chỉnh sản phẩm của họ phù hợp với thị trường Châu Á và Việt Nam. Rất có thể bạn đã xem bản dịch tiếng Châu Á từ Abbott, Google, GE hoặc Amazon do GTE Localize phân phối. Làm việc với chúng tôi có nghĩa là bắt kịp các xu hướng và công nghệ mới nhất trong ngành. Chúng tôi cung cấp một môi trường năng động và nhịp độ nhanh, nơi mỗi ngày làm việc đầy thử thách nhưng vẫn bổ ích. Năm 2020, chúng tôi mở văn phòng chi nhánh thứ hai tại Jakarta, Indonesia để tăng năng lực sản xuất. Đến năm 2021, GTE bản địa hóa có ba văn phòng tại Singapore, Việt Nam và Indonesia, với 32 nhân viên toàn thời gian và mạng lưới 700 nhà ngôn ngữ học bản địa châu Á. Quy mô của đội vẫn tiếp tục tăng lên. Quy mô đội vẫn không ngừng tăng lên
Review GTE LOCALIZE ., JSC
Mức lương cao và đồng nghiệp tuyệt vời (GL)
Công ty tốt
Lợi ích lớn