About Our Team!
The Client Service Team is the heart of Dialectica. Here, you'll find a supportive environment that encourages growth. High performers can expect accelerated career progression—becoming a Manager in 1.5 years and a Vice President in 5 years!
Role Overview
As an Associate in our Client Service Team, you will play a vital role in bridging the gap between our clients and industry experts. Your responsibilities will include:
- Reviewing client project briefs to understand their knowledge gaps, conduct high level industry and company research to identify the most relevant experts
- Utilizing phone, LinkedIn, and email outreach to connect with experts
- Critically screening experts for their suitability and relevance to address a client's needs with an emphasis on quality
This role offers an exciting opportunity to develop essential skills in:
- Sales and Negotiation: Engage with clients and experts alike
- Research and Analysis: Conduct high-level industry research
- Professional Communication: Hone your communication skills through direct experts interactions
At Dialectica, we don't believe in a "one size fits all" approach to hiring. We welcome candidates with different experiences and backgrounds. Here are some qualities that many of our successful applicants possess:
- Academic achievement gained in any undergraduate field
- Experience in extracurricular activities showcasing leadership
- A passion for the business world through studies or internships
- A growth mindset, viewing challenges as opportunities
- A client-focused attitude, dedicated to adding value
- Fresh Graduates or up to 2 years of work experience
- Proficiency in English is essential (additional languages like Japanese, Korean, or Mandarin are a huge plus!)
- Available to onboard in January 2025
- The opportunity to gain transferable skills including research, sales, negotiation, commercial awareness, professional communication, time and project management
- Learning and Development programs
- Be part of a creative, entrepreneurial and fast-paced, workplace guided by the values of transparency, diversity, quality, caring, teamwork, ownership, leadership, and constant improvement
- Competitive compensation schemes including a monthly performance bonus
- Private medical insurance and competitive savings plan
- Sponsored health and wellbeing and team bonding activities
- The opportunity to work and live in Athens, Montreal or Vancouver through our exchange program
- Work in a collaborative, and diverse hub in the heart of Ho Chi Minh City.
Công ty Cổ phần Chứng khoán Nhất Việt (Viet First Securities Corporation – VFS) được thành lập ngày 13/10/2008 theo Giấy phép thành lập và hoạt động số 100/GP-UBCK của Ủy Ban Chứng Khoán Nhà Nước. Sở hữu thế mạnh tiềm lực tài chính vững chắc, đội ngũ nhân sự chuyên môn giàu kinh nghiệm, hạ tầng công nghệ hiện đại cùng hoạt động quản trị theo tiêu chuẩn quốc tế. VFS cung cấp đa dạng các sản phẩm và dịch vụ tài chính cho khách hàng cá nhân, khách hàng doanh nghiệp, đảm bảo mang đến những giải pháp hiệu quả, an toàn cùng lợi ích kinh doanh tối đa.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ chế độ BHXH, BHYT và các chế độ phúc lợi khác theo quy định.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Teambuilding cùng với gia đình CBNV
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, CTCP Chứng khoán Nhất Việt (VFS) được thành lập với số vốn điều lệ ban đầu là 135 tỷ đồng
- Năm 2017, Thành lập Chi nhánh Hà Nội tại Lầu 9B, Tòa nhà Sentinel Place (nay là Leadvisors Place), 41A Lý Thái Tổ, quận Hoàn Kiếm, TP Hà Nội
- Năm 2018, Công ty thực hiện tăng vốn điều lệ từ 135 tỷ đồng lên 200 tỷ đồng. Chuyển trụ sở về địa chỉ Lầu 1, Số 117 – 119 – 121 Nguyễn Du, Phường Bến Thành, Quận 1, TP Hồ Chí Minh
- Năm 2019, Công ty thực hiện tăng vốn điều lệ từ 200 tỷ đồng lên 410 tỷ đồng
- Năm 2020, Được Trung tâm Lưu ký Chứng khoán Việt Nam cấp Giấy Chứng nhận đăng ký chứng khoán. Đăng ký lần đầu 41.000.000 cổ phiếu trên sàn UPCoM + Chính thức đưa vào sử dụng hệ thống phần mềm giao dịch vào quản lý chứng khoán VGAIA từ Nhật Bản. Nhận Giấy đăng ký kinh doanh bổ sung ngành nghề Bảo lãnh phát hành chứng khoán.
- Năm 2021, Được công nhận là thành viên giao dịch công cụ nợ của Sở Giao dịch Chứng khoán Hà Nội.Tăng vốn điều lệ từ 410 tỷ đồng lên 802,5 tỷ đồng.
- Năm 2022, Được Sở Kế hoạch và Đầu tư Thành phố Hồ Chí Minh cấp Giấy CNĐKDN thay đổi lần thứ 6. Chi nhánh Hà Nội được di dời đến địa điểm mới: Tầng 05, Số 37 Bà Triệu, Phường Hàng Bài, Quận Hoàn Kiếm, Hà Nội
Mission
VFS mong muốn kiến tạo những giá trị bền vững bằng các giải pháp tài chính thông minh, linh hoạt cho các Nhà đầu tư, Cổ đông cũng như Cán bộ nhân viên.