Would you like to become part of the world's most international company in the world that also a Top Employer and a No. 1 World’s Best Work Place?
A company that pioneered cross-border express delivery in 1969 and is now active in more than 220 countries and territories worldwide. Do you want to be part of a company that connects people worldwide? And the more people we connect, the better life will be on our planet.
Do you want to make a difference? Then come to our "Insanely Customer Centric" Team and deliver excellence in a digital world, AS ONE!
Your Tasks
- Act as Tele Sales customers’ main contact for DHL, responding to and satisfying their sales and post-sales requirements.
- Build a strong client relationship to ensure that the account performs and grows to its maximum potential, reducing attrition rate and minimizing opportunities for competitors to gain business.
- Manage a portfolio of customers via telephone: Make telephone calls to existing customers on a regular pre-defined call cycle to secure new business and to ensure that individual agreed targets are achieved.
- Provide customer-oriented service at all times relating to specific sales issues.
- Liaise closely with Sales Channels and other departments within DHL to ensure that a full, cost-effective service is maintained, and that the area's target is achieved.
- Ensure cooperation with other sales team members and throughout the sales force.
- Formulate a personal sales plan that incorporates initiatives for identifying and gaining new business prospects and maximizes growth within the existing client base to achieve the required personal sales results.
- Manage the revenue growth through Upselling and Cross selling tactics to exceed this budget through calls
- Combine sales skills with DHL product/service knowledge and convert the maximum possible prospect leads into accounts, emphasizing those with maximum revenue potential, to increase the size and quality of DHL’s account holders.
- Continually develop knowledge of DHL’s services and general commercial awareness to provide the best possible standard of customer service and maximize the department’s contribution to the sales function.
- Adhere to regional standards on profit margins and discount guidelines.
- Open new accounts and ensure they trade profitably.
- Ensure all customer agreements are cost-sensitive to ensure a suggested minimum pricing tariff is set and adhered. Any deviation from this tariff requires management agreement and justification.
- Complete daily and weekly reports to measure individual and department effectiveness and provide figures showing the department's weekly productivity.
- The incumbent has no direct reports and authority over the country line and functional personnel. Nevertheless, he/she must demonstrate the ability to influence decisions/actions.
- 2-3 years of relevant experience in express/air frieght/logistic sales
- Telephone skills, Communication skills
- English: Fluent (written and spoken)
- Educational Qualifications: Diploma (or equivalent)
- Multifarious benefit programs.
- Strong career support & lots of opportunities in an international environment.
- Training: both online and offline with Global DHL Standards.
- Coaching & Feedback culture allows you to advance further in short-term and long-term development goals.
- Working together based on DHL values of “Respect and Results”.
- Diverse engagement activities under “Best Day Everyday” – our Health & Well-being program.
- Employee hobby clubs, sports championships.
We look forward to receiving your application!
Công ty Cổ phần Chứng khoán SSI (SSI – HOSE) được thành lập vào tháng 12/1999 và là một trong những Công ty hoạt động lâu đời nhất tại thị trường chứng khoán Việt Nam. Với ưu thế vượt trội về nhân lực, mạng lưới, đối tác và tiềm lực tài chính, cho tới nay, SSI đã vững vàng ở vị trí công ty chứng khoán số 1 với giá trị thương hiệu và uy tín hấp dẫn nhất thị trường. Sau 20 năm vận hành theo cơ chế thị trường, Công ty đã phát triển trở thành một định chế tài chính lớn nhất trên thị trường, có tốc độ phát triển nhanh nhất với mức vốn điều lệ tăng hơn 800 lần. Bằng tiềm lực tài chính vững mạnh, hoạt động quản trị doanh nghiệp theo tiêu chuẩn quốc tế, đội ngũ nhân sự hùng hậu và chuyên nghiệp, SSI luôn cung cấp cho khách hàng những sản phẩm, dịch vụ vượt trội và toàn diện, đảm bảo tối đa lợi ích cổ đông. Hiện nay, Công ty có mạng lưới hoạt động rộng rãi tại những thành phố lớn trên cả nước như Hà Nội, Thành phố Hồ Chí Minh, Hải Phòng, Nha Trang, Vũng Tàu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BH Tai Nạn, BH Thất Nghiệp, … theo quy định của Nhà nước
- Được tham gia Chế độ bảo hiểm sức khỏe cao cấp
Các hoạt động ngoại khóa
- Các hoạt động thể thao: Tennis, Cầu lông, Yoga, Bóng đá…
- Các hoạt động Teambuilding sôi nổi, thường niên: Family Day, Gala Dinner
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 1999, công ty cổ phần chứng khoán SSI thành lập
- Năm 2001, tăng vốn điều lệ và hoạt động với 4 nghiệp vụ chính
- Năm 2002, thành lập chi nhánh tại Hà Nội
- Năm 2004, tăng vốn điều lệ lên 23.000.000.000 VNĐ
- Năm 2005, tăng vốn điều lệ lên 52.000.000.000 VNĐ và hoạt động với 6 nghiệp vụ chính
- Năm 2006, thực hiện thành công đợt phát hành trái phiếu chuyển đổi đầu tiên
- Năm 2007, công ty TNHH một thành viên của SSI được thành lập. Mở thêm hai chi nhánh tại TP HCM và Hải Phòng
- Năm 2008, thành lập chi nhánh tại vũng tàu
- Năm 2009, thành lập chi nhánh tại Nha Trang. Thay đổi hệ thống nhận diện thương hiệu. Là công ty đầu tiên được cấp phép đầu tư ra nước ngoài
- Năm 2010, thành lập chi nhánh tại Mỹ Đình
- Năm 2011, thành lập chi nhánh tại Hoàn Kiếm
- Năm 2015, là công ty đầu tiên hoàn tất thủ tục điều chỉnh giới hạn tỷ lệ sở hữu của nhà Đầu tư nước ngoài lên 100% vốn điều lệ
- Năm 2019, thành lập cơ sở tại Lê Văn Lương Hà Nội
- Năm 2020, vinh dự đón nhận danh hiệu “Anh hùng lao động” thời kỳ đổi mới
Mission
Sứ mệnh gắn kết cơ hội đầu tư với các nguồn lực tài chính luôn định hướng tất cả sản phẩm và dịch vụ của SSI tại thời điểm hiện thời cũng như trong tương lai.
Review Chứng khoán SSI
Phúc lợi thấp, làm nhiều mà không có thưởng, bóc lột sức lao động nhân viên (RW)
Chế độ đãi ngộ công ty ổn, tuy nhiên IT tuyển dụng ồ ạt, rất nhiều thể loại chém gió hoặc không làm gì (RW)
OT không lương ngày đêm với đồng lương chết đói, "trợ cấp" ăn vặt (RW)