Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Tipharco được thành lập từ năm 1976 với tên gọi Công ty Dược phẩm Tiền Giang. Qua nhiều lần chuyển đổi hình thức hoạt động và tên gọi, đến tháng 2 năm 2006 công ty chính thức chuyển đổi thành Công ty Cổ phần Dược phẩm Tipharco
Trải qua chặng đường hơn 40 năm hình thành và phát triển Tipharco đã nhiều lần được Thủ tướng Chính phủ trao tặng cờ thi đua, Chủ tịch nước trao tặng Huân chương Lao động, Huân chương Độc lập và danh hiệu Anh hùng lao động
Chính sách bảo hiểm
- Các chính sách về bảo hiểm bắt buộc, trợ cấp, khám sức khỏe,
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động giải trí
- dã ngoại và du lịch cùng Công ty
- thể thao & các hoạt động ngoài trời
Lịch sử thành lập
-
Công ty Cổ phần Dược phẩm Tipharco (“Tipharco”) được thành lập từ năm 1976, đăng ký giao dịch trên sàn Upcom từ năm 2017 và chính thức niêm yết tại Sở Giao dịch chứng khoán Hà Nội (HNX) vào năm 2023 (Mã chứng khoán: DTG). Tipharco đã có 3 nhà máy sản xuất dược phẩm: Non-Beta Lactam; Beta Lactam và nhà máy dược liệu, thực phẩm chức năng đạt tiêu chuẩn WHO-GMP.
Mission
Trở thành nhà sản xuất và phân phối hàng đầu trong ngành dược Việt Nam với chất lượng và dịch vụ vượt trội. Thành công của Công ty sẽ góp phần vào sự phát triển của xã hội và đất nước.