Mô tả công việc
- Ensures that all staff is aware of all employee and hotel regulation and reminded accordingly.
- Trains, supervises and disciplines all the staff. Assist and correct all subordinates with the tasks assigned.
- Ensures disciplinary action taken according to the Hotel policy.
- Leads, motivates and works on the growth of all staff members of her/his team.
- Maintains a friendly yet discreet manner with all the guests when greeting, serving them and throughout their breakfast/lunch/dining experience.
- Conducts daily pre-shift meetings to employees on preparation, guest profile, service and menu served.
- Actively assists in menu design in cooperation with the outlet Head Chef.
- Reports incidents that require disciplinary actions immediately to the F& B Manager.
- Performs up-selling for all times offered by the department assigned as well as offering alternatives.
- Be knowledgeable to operate the existing POS system based on the trained responsibility level as assigned in the department.
- Produces reports and analysis of the outlet and present report in the monthly performance meeting.
- Leads the outlet efficiently in cost and expenses, constantly delivering the highest quality as well as driving high top line revenue and profit.
- Assists preparation of the outlet’s budget.
- Conducts monthly inventory of operating supplies and equipment together with the stewarding department.
- Has complete knowledge of the food and beverage items offered, including ingredients, methods of preparation, and proper service. Expert knowledge of wine and spirits is required.
- Controls usage of all food and beverage items and appropriate usage of equipment, tool, and service equipment.
- Observes daily conditions of the facilities and equipment in the restaurant; make recommendations for correction and improvements as needed.
- Controls regularly the set-up and mise en place of the restaurant and the station.
- Handles guest enquiries and complaints in the outlet in a courteous and efficient manner and report to Head of Department ensuring that the follow up is performed with the guest.
- Performs in accordance with Melia Vinpearl F&B standard and employee rules and regulation handbook.
Quyền lợi được hưởng
- Attractive salary and benefits package.
- Insurance: In addition to health insurance, social insurance and unemployment insurance according to the Labor Law, employees are entitled to participate in the health insurance package under the Group regime.
- Get special incentives when using high-class service systems of Vingroup, such as Vinpearl, Vinmec, Vinmart and Vinschool, etc.
- 13th month salary and holidays.
- To participate in any Training/ Development schemes as recommended by senior management.
Yêu cầu công việc
- College Degree or above
- English - Good level, written & spoken
- At least 2 years in the hospitality industry in a similar position in a 5 star, deluxe hotel.
Yêu cầu hồ sơ
Or please kindly send your updated CV to email: nga.nguyen2(a còng)melia.com or huyen.pham(a còng)melia.com
Mô tả công việc
1. Đảm bảo sự hài lòng của khách hàng
• Giải quyết khiếu nại của khách hàng theo chính sách công ty trong ca.
• Triển khai kế hoạch cải tiến và nâng cao dịch vụ chăm sóc khách hàng.
2. Đảm bảo chất lượng
• Đảm bảo sản phẩm được chuẩn bị theo tiêu chuẩn thương hiệu
• Thực hiện kế hoạch sử dụng và chuẩn bị hàng hóa
• Đảm bảo chất lượng và an toàn thực phẩm
3. Quản lý nhân sự hiệu quả
• Tuyển dụng, phỏng vấn nhân viên, thực hiện đào tạo, hướng dẫn cho nhân viên
• Sắp xếp lịch làm việc và chấm công cho nhân viên
• Quan sát, tìm hiểu, phân tích năng lực cá nhân của từng nhân viên và có kế hoạch sử dụng hợp lý
4. Quản lý tài chính, tài sản
• Chủ động kiểm tra tình trạng thất thoát hàng hóa, tài chính.
• Trực tiếp kiểm tra phiếu giao hàng của kho.
• Giám sát số lượng công cụ, dụng cụ, tài sản.
5. Quản lý hoạt động kinh doanh
• Chịu trách nhiệm về hiệu quả kinh doanh của nhà hàng.
• Tổ chức các chương trình khuyến mại... theo kế hoạch đã được phê duyệt.
• Tích cực tìm kiếm nguồn khách hàng cho Nhà hàng