Việc làm ORC Coffee Passion Group

Cập nhật 11/12/2024 15:48
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần ORC Coffee Passion Group
Assistant Brand Manager
ORC Coffee Passion Group
7 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Trưởng nhóm / Giám sát
Ngày đăng tuyển: 13/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 12/01/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 4 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Summary:

This role is responsible for supporting Product Marketing Managers to translate business and marketing objectives into strong product portfolio to meet the needs and preferences of customers and maximize profitability. This role also assists Product Marketing Managers in the identification of emerging consumer trends and partner with Product Innovation to create a pipeline of delicious, good value for money, profitable, branded products that address key opportunities.

Key Accountabilities:

Product Portfolio Management

  • Analyze sales data and market research to build understanding of competitors’ activities, customers’ need & preferences, support Product Marketing Managers to propose interventions, develop strong product portfolio to deliver sales target, increase customer satisfaction and loyalty.
  • Assist in developing product roadmap and menu management to ensure they align with the overall product strategy and brand positioning.
  • Regularly review the menu, consolidate, and analyze performance of individual products and the overall product mix to propose which products to keep, which to replace, and which to add to optimize sales and profitability

Commercial

  • Assist in building plans, calendars, and budgets for all product categories including product positioning, target audience identification, pricing strategies.
  • Understand competitors’ activities, customers’ need & preferences based on sales data and market research, propose value proposition for all product categories to drive commercial success, achieve profitable product, category, and market share growth.
  • Coordinate product specific marketing campaigns, track and analyze product campaign effectiveness, utilizing metrics and analytics tools, and provide recommendations for continuous improvement.

Cross-functional Collaboration

  • Build and maintain strong relationships with key stakeholders, including internal teams, external vendors, and industry partners, to support product marketing initiatives
  • Ensure Product Innovation team is briefed to deliver right variety of products that deliver to our product experience goals
  • Work closely with Supply Chain to ensure Beverage products provided by vendors are in accordance with the product strategy, quality standards, and customer expectations.
  • Collaborate with Supply Chain to provide insights on market trends, emerging ingredients or materials, and changes in customer preferences for sourcing decisions.

Consumer Market Understanding

  • Understand competitors' products, marketing strategies, target audience, positioning within the market to identify market gaps or opportunities
  • Stay abreast of industry trends, market dynamics, changes in consumer behavior and regulatory requirements related to food and merchandise and incorporate relevant insights into marketing strategies and product development efforts.

Yêu Cầu Công Việc

Experience:

  • 04+ years of experience in multi-unit retail, restaurant, food & beverage industry, with an emphasis on Beverage products.
  • Experience across consumer insights, product marketing, product development, store marketing.
  • Proven track record of building strong product portfolio and driving business results.
  • Have a good understanding of the retail industry, including trends, consumer behavior, and best practices for visual merchandising.

Knowledge of:

  • Profit & Loss Statements
  • Planning, Budgeting, Marketing ROI Analysis
  • Category Management, Portfolio Management
  • Pricing Management
  • Product Development, Insight Generation, Concept Development

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
125-127 Nguyen Co Thanh, An Loi Dong ward, District 2, Thu Duc City, HCMC

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty Cổ Phần ORC Coffee Passion Group
ORC Coffee Passion Group Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
185 Phan Xích Long, Phường 2, Quận Phú Nhuận

Café Amazon VietNam là thương hiệu đến từ Thái Lan, có quy mô lớn nhất khu vực Đông Nam Á với không gian ốc đảo tươi mát được bài trí hiện đại như những cánh rừng nhiệt đới thu nhỏ, mang đến trải nghiệm đa giác quan giữa lòng phố thị.

Công ty Cổ phần ORC Coffee Passion Group (Café Amazon Việt Nam) được thành lập vào năm 2020 dưới sự hợp tác của PTTOR và Central Group, những công ty bán lẻ hàng đầu đến từ Thái Lan.

Chúng tôi hiện đang vận hành 6 cửa hàng tại Việt Nam và đang mở rộng hoạt động kinh doanh một cách mạnh mẽ.

Hiện tại chúng tôi đang mở rộng đội ngũ của mình và tìm kiếm những người đam mê và nhiệt tình để học hỏi và phát triển cùng chúng tôi.

Những nghề phổ biến tại ORC Coffee Passion Group

Bạn làm việc tại ORC Coffee Passion Group? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo ORC Coffee Passion Group

ORC Coffee Passion Group

Click để đánh giá