Mô tả công việc
- Prepare Bill of Lading, Airway Bill of Lading, EDO, Arrival Notice, Debit Note to customers/oversea agents, filling AMS/ACI/AFR for USA, Canada, Japan shipments.
- Sending shipping Instruction / VGM to carriers, the pre-advice and shipping invoice to customers / overseas.
- Working with accounting department to arrange timely payments.
- Input all shipping information, cost & selling rate in system timely.
- Track & tracking cargo and inform timely to customer if any change.
- Develop and maintain relationship with customer / carriers / overseas agents
- Solve problems with Airlines, Carriers, Overseas Agents, and Customers.
- Report to management in the form of daily updates and proper accurate weekly/monthly reports.
- Doing other works if required
Yêu cầu công việc
- Candidates from 24 to 35 years old have at least 1 year working at a Logistics Company. We currently do not accept inexperienced candidates. Priority person who has handled export shipments, especially for USA export sea freight.
- Good command of English
- Knowledge & good skills in FAST PRO Software
- Good skills in computers & Microsoft Office.
- Well organized and detailed, able to work under high pressure.
- Have strong organizational, grammar and good working attitude
- Priority person who is good at control goods to America & used FAST PRO software systems
Quyền lợi được hưởng
- We offer a very competitive salary and benefit package
- 13th month salary.
- Health insurance and social insurance regulated by Vietnam Labor Law
- Annual Holiday.
- Professional, dynamic working environment
- Friendly and open working environment.
- Training opportunities, Profit shared & Tet Bonus (if any)
- Working Address: 151 Bach Dang, Ward 2, Tan Binh, HCM
Công ty Cổ phần Orenda được thành lập theo quyết định 0105424510 do Sở kế hoạch và đầu tư thành phố Hà Nội cấp, với các ngành nghề chính: Sản xuất phần mềm và ứng dụng di động, Tích hợp hệ thống, Cho thuê và gia công phần mềm.
Trải qua 10 năm hình thành và phát triển, Orenda đã có những bước tiến không ngừng trong việc cung cấp giải pháp công nghệ thông tin cho quản trị doanh nghiệp, quản lý kinh doanh, hành chính công và ứng dụng di động.
Hướng tới mục tiêu phát triển bền vững, Orenda luôn nỗ lực và phấn đấu để mang đến những sản phẩm và dịch vụ tốt nhất đáp ứng nhu cầu thực tiễn của khách hàng.
Với kinh nghiệm và năng lực của mình, Orenda đã được nhiều khách hàng lớn đánh giá cao và ký kết thành công các thỏa thuận hợp tác chiến lược, lâu dài.