Mô tả công việc
Join our team and contribute to a dynamic workplace!
Apply now!
Position: HR Specialist
Reporting To: Human Resources Manager
Position Overview:
The HR Specialist will oversee day-to-day operations, including recruitment, processing terminations, preparing compensation packages, and fostering a healthy workplace environment across departments. This role reports directly to the Human Resources Manager.
Basic Function:
Compensation & Benefit: 70%
Recruitment: 10%
Training: 10%
Engagement: 10%
Duties and Responsibilities:
Recruitment:
Source potential candidates through various channels.
Arrange interviews and communicate with prospective employees promptly.
Represent the company at recruitment events and job fairs.
Manage hiring processes in Applicant Tracking Systems.
Evaluate applications and screen candidates.
Conduct new employee onboarding.
Maintain updated job deions and specifications.
Conduct exit interviews and propose action plans based on analysis.
Administer time sheeting and payroll.
Handle insurance reports and assist in PIT reporting & compliance.
Monitor and adjust the company wage and salary structure.
Participate in salary surveys and benchmarking.
Administer benefits and assist employees with claims.
Schedule benefits orientations and training.
Manage HR Information Systems (HR SAP) and maintain employee databases.
Prepare and analyze necessary reports.
Develop and communicate HR policies.
Promote positive employer-employee relationships.
Conduct investigations for employee complaints.
Advise managers on employment issues and progressive discipline.
Implement safety and health programs.
Conduct Employee Satisfaction Surveys.
Implement performance management systems.
Establish and address training needs, including new employee orientation and management development.
Select and contract external training programs.
Provide necessary education and materials to managers and employees.
Ensure compliance with all governmental and labor laws, including Vietnam Labor Laws, Social Insurance & Safety, and Occupational Medical Regulations.
Maintain close coordination and relationships with all departments.
Serve as a secondary contact point with Admin Vendors.
Yêu cầu công việc
Requirements:
Degree in Business Management, Business Administration, or a related field.
3-4 years of experience in HR.
Strong knowledge of labor legislation and payroll processes.
Good understanding of the full recruitment process.
Outstanding verbal and written communication skills.
Solid problem-solving and team management abilities.
English fluent
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Xe đưa đón
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Pionero là công ty tư vấn, phát triển và cung cấp giải pháp công nghệ cao cho khách hàng Nhật Bản. Với điểm mạnh là công nghệ với các sáng lập viên có trên 7 năm kinh nghiệm làm việc tại công ty công nghệ lớn ở Nhật Bản, chúng tôi tin rằng sẽ có thể cung cấp môi trường tốt nhất để tất cả các thành viên phát triển bản thân và tiếp cận với trình độ của thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2021
Mission
Với sứ mệnh giúp cho cuộc sống con người trở nên hạnh phúc hơn, chúng tôi tin rằng bằng việc áp dụng công nghệ mới như AI, IoT, AR/VR, chúng tôi sẽ giúp giải phóng con người khỏi những công việc đầy rủi ro và tẻ nhạt, nâng cao chất lượng cuộc sống và qua đó khiến mọi người hạnh phúc hơn.
Review PIONERO
Môi trường nhiều các bạn trẻ rất gỏi, đa tài (rv)
Môi trường nhiều các bạn trẻ rất gỏi, đa tài, nhân sự đều rất support cho nhân viên (RV)