Minimum qualifications:
- Bachelor's degree or equivalent practical experience.
- 8 years of experience in digital marketing or digital media/advertising sales.
- Ability to communicate in English and Vietnamese fluently as this is a customer-facing role that requires interactions with local clients and stakeholders.
- Experience in business development, C-level client relationship management and servicing.
- Knowledge of Vietnam technology and advertising landscape, with strong understanding of Retails, Telco, Gaming, and Apps industries in the market.
- Understanding of digital advertising solutions and media products; knowledge and experience of using Google and YouTube advertising solutions.
- Ability to mentor team members and work towards goals in a fast-paced environment.
Businesses that partner with Google come in all shapes, sizes and market caps, and no one Google advertising solution works for all. Your knowledge of online media combined with your communication skills and analytical abilities shapes how new and existing businesses grow. Using your relationship-building skills, you provide Google-caliber client service, research and market analysis. You anticipate how decisions are made, persistently explore and uncover the business needs of Google's key clients and understand how our range of product offerings can grow their business. Working with them, you set the vision and the strategy for how their advertising can reach thousands of users.
Our Large Customer Sales teams partner closely with many of the world’s biggest advertisers and agencies to develop digital solutions that build businesses and brands. We enjoy a bird’s eye view on the massive transformation occurring as advertising shifts to mobile and online platforms. We're uniquely situated to help shape how companies grow their businesses in the digital age. We advise clients on Google's broad range of products across search, video and mobile to help them connect instantly and seamlessly with their audiences.
Responsibilities
- Partner and consult with customers in Vietnam, with the goal of co-developing effective digital strategies, increasing product knowledge and adoption, optimizing customer advertising and growing the business.
- Structure joint business plans for key customer accounts and help transform growth curves through understanding of their business objectives, key performance indicators, and challenges.
- Analyze data trends and customer performance to generate industry insights, collaborate cross-functionally to identify next big bets, and prepare and conduct transformational pitches and presentations.
- Develop case studies of successful campaigns in order to share insights with customers and to participate in industry events and conferences.
- Develop and maintain C-level relationships, serve as a point of contact to customers, and advise on digital trends.
Công ty Cổ phần SAMETEL được thành lập ngày 20/10/2006 với số vốn ban đầu là 25.000.000.000 VNĐ. Tiền thân của Sametel là một bộ phận sản xuất của SAMHOLDINGS (Tên cũ là SACOM) được cổ phần hóa thành công ty độc lập để phát triển nhánh kinh doanh về vật liệu điện và viễn thông. Sau nhiều năm phát triển, vốn điều lệ hiện nay là 54.674.320.000 VNĐ
Ngay sau khi thành lập , đội ngũ nhân công và quản lý của Sametel đã thiết lập được cơ sở sản xuất mới rộng 13000 m2 tại Khu công nghiệp Long Thành. Trong môi trường kinh doanh ngành ngày càng cạnh tranh gay gắt nhưng Sametel vẫn đã thiết lập được mạng lưới khách hàng và đối tác vững chắc – trong đó có những tên tuối lớn như VNPT, FPT, Viettel, SPT, CMC, EVN.
SAMETEL đã có những bước tăng trưởng nhanh chóng và luôn đảm bảo quyền lợi cho cổ đông đúng như sứ mệnh của công ty ngay cả trong khủng hoảng tài chính toàn cầu năm 2009.
Nhờ hiệu quả tích cực trong hoạt động sản xuất kinh doanh, công ty tiếp tục xây dựng nhà xưởng và mở rộng sản xuất thêm sản phẩm Trần nhôm phục vụ cho các dự án đầu tư xây dựng cơ bản.
Công ty có 2 văn phòng đại diện tại TPHCM và Hà Nội.
Sản phẩm của SAMETEL đang được đón nhận cả trong và ngoài Việt Nam.