Mô tả công việc
Negotiate with carriers and shipping lines to achieve optimum freight rates with cost optimization for the company in mind.
Develop and maintain positive and close relationships as well as company image with carriers and shipping lines on behalf of MP Logistics.
Evaluate and analyze carriers and shipping lines cost as well as service performance on a weekly, monthly and quarterly basis.
Support and align with business development and sales teams to gain and achieve ocean and airfreight business for MP Logistics.
Inform and notify weekly market updates to customers as well as to internal teams at MP Logistics.
Responsible to oversee and manage the day-to-day forwarding operations at MP Logistics.
Manage, supervise and instruct junior operations and documentation staff.
Handle and track ocean and airfreight shipments according to the company's standard operating procedures.
Solve operational matters when they appear or are presented during or after any shipment.
Ensure that operations are closely followed according to company's standard operating procedures.
Report directly to line manager for any irregularity.
Report the task and performance on a weekly as well as monthly basis to management.
Perform other tasks as assigned by MP Logistics management.
Yêu cầu công việc
University Graduate majoring in Logistics, Supply Chain, Foreign Trade or Business Administration is required
Deep understanding of the ocean and air freight market
Own portfolio with relationship with carriers and shipping lines is a pre
Good communication and exceptional negotiation skills
Motivated with a strong commercial driven attitude
Fluent in both Vietnamese and English
Ability to work independently as well as within a team
Proficient in MS Office
Experience with any TMS is a pre
Quyền lợi được hưởng
• Professional working environment.
• 13th month bonus
• Laptop, insurance
Công ty Cổ phần Thế Giới Truyền Thông (Media World) là đơn vị đi đầu trong lĩnh vực dịch vụ khách hàng, Media World đã và đang cung cấp rất nhiều dịch vụ và giải pháp cho các doanh nghiệp hoạt động ở nhiều ngành nghề khác nhau. Cụ thể:
- Điện lực: Cung cấp giải pháp chăm sóc khách hàng đa kênh.
- Viễn thông: Tổ chức hội nghị - sự kiện, Thiết kế, sản xuất vật dụng quảng cáo, Chăm sóc kênh phân phối, Thiết kế, trang bị nội thất cho các cửa hàng, đại lý chuyên.
- Bưu chính: Cung cấp giải pháp chăm sóc khách hàng đa kênh
- Thương mại điện tử: Khảo sát, nghiên cứu thị trường
- Bán lẻ & Phân phối: Tổ chức sự kiện
Với phương châm hoạt động
- Con người là tài sản
- Sự hài lòng của khách hàng là nền tảng của mọi hoạt động
- Tận tụy, trung thành và giữ cam kết là văn hóa kinh doanh
- Đóng góp cho cộng đồng là trách nhiệm
Định hướng phát triển trở thành nhà cung cấp dịch vụ chăm sóc khách hàng thuê ngoài lớn nhất tại Việt Nam và tầm cỡ trong khu vực ASEAN cả về quy mô và chất lượng.
Để đạt được mục tiêu này, chúng tôi cam kết:
- Tập trung đầu tư hệ thống cơ sở hạ tầng vật chất kỹ thuật hiện đại, tiện nghi (dự án với quy mô đầu tư hơn 2.000 bàn khai thác).
- Đa dạng hóa các sản phẩm, dịch vụ nhằm đáp ứng nhu cầu ngày càng cao của khách hàng.
- Xây dựng và phát triển đội ngũ nhân viên làm việc chuyên nghiệp, thân thiện và hiệu quả.