Mô tả công việc
1. Job Overview
The Compensation and Benefits (C&B) Officer primary responsibility is administering the company’s payroll and benefit programs.
2. Key responsibilities and accountabilities:
2.1. C&B
· Executing monthly attendance for payroll to ensure accuracy
· Executing SHUI and PIT process for all employees
· Managing labor contracts, personal profile for all employees
· Contacting point for medical care program and liaise with broker
· Supporting the exit process for all employees
· Supporting employee in any concern related to policy
· Conducting monthly reports related to C&B
· Review and updating site C&B policy and deployment
· Ensure minimum wage compliance with law and market compatible
· Monitor OT to align with the labor laws and policy
· Digitalize C&B data for system simplification and for employee
· PDPA (Personal Data Protection Act)
2.2. HRIS
· Updating staffs’ database in timely and accurate manner in HRIS system
2.3. HR Admin
· Managing HR admin activities
· Supporting in organizing HR and admin activities/ events
· Managing employee’s exit procedure by self or by delegated staff
· Record and track employee exit interview data to conduct analysis to identify trends or situations that need training, counseling or policy refinements.
· Record and report turnover data and causes
· Ensure exit procedure completed as per applicable labor regulations and company policies
· Improving existing related HR processes/procedure or developing new ones to ensure better service delivery standards, meeting company’s needs and labor law compliance
· Maintaining HR Master data and providing reports (Manning hour, headcount, absenteeism, turn over….)
2.4. Others
· Other tasks and responsibilities as assigned
· Adhere Company Quality systems
· Adhere Company Safety Rules
Possible KPIs
· % of payroll accuracy (right-at-first-time rate, rework rate…)
· # of payroll related incidents (sending to wrong recipient, late payroll payment…)
· % compliance on legal requirements about labor contract, compensation,
Yêu cầu công việc
4.Education and working experience required
4.1. Education: Bachelor degree, preferably in Human Resource Management or Business Administration
4.2. Experience:
4.2.1. Professional experience: preferably 3-year experience in HR
4.2.2. Leadership experience: N/A
5.Competencies required
Technical knowledge
Knowledge about general Human Resources
Skills
Communication
Planning & organizing skills
Teamwork
6.Prerequisites for the assignment
Language
Proficient in verbal & written English
MS Office and other applications
Ms. Office - Advanced
Others:
Trust-worthy.
Hard-working.
Willingness to learn.
Ability to handle sensitive and confidential information.
Fresher will be trained
Công Ty Cổ Phần Thép VAS Tuệ Minh thuộc tập đoàn Thép Việt Mỹ (VAS). Nhà máy Thép Tuệ Minh được đặt tại: Lô A5, Đường D2, Khu công nghiệp KSB (Khu B), xã Đất Cuốc, huyện Bắc Tân Uyên, Bình Dương.
1. Quá trình hình thành và phát triển:
Công ty Cổ phần Thép VAS Tuệ Minh được đầu tư xây dựng và bắt đầu hoạt động từ đầu quý 4/2016.
2. Quy mô sản xuất:
Công ty Cổ phần Thép VAS Tuệ Minh có tổng diện tích 14 ha tọa lạc tại Khu công nghiệp KSB. Hiện Công ty đã triển khai dây chuyền luyện thép với công suất 400.000 tấn/năm và đang lắp đặt dây chuyền cán thép với công nghệ của Danieli hiện đại nhất hiện nay và có công suất đạt 500.000 tấn/năm. Dự kiến, sau khi vận hành nhà máy sẽ cho ra sản phẩm thép xây dựng chất lượng cao, giá thành hạ, tăng khả năng cạnh tranh với hàng nhập khẩu.
3. Cơ hội nghề nghiệp:
Với dây chuyền cán thép hiện đại của Danieli, Công ty đang rất cần nguồn nhân lực chất lượng cao để đáp ứng nhu cầu vận hành sản xuất. Công ty luôn chào đón các bạn ứng viên trẻ, nhiệt huyết, và những bạn có nhiều kinh nghiệm trong lĩnh vực cán thép với mong muốn gắn bó và phát triển nghề nghiệp lâu dài tại Công ty.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH, các chế độ phúc lợi khác.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm,
- year end party,
- team building…
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2010
Mission
VAS đề cao chữ TÍN trong mối quan hệ với khách hàng cũng như các đối tác kinh doanh, tạo ra giá trị thật nhằm tối ưu và hài hòa lợi ích cho tất cả các bên. Luôn tạo cho khách hàng cảm giác tin cậy thông qua những cam kết và chính sách minh bạch khi triển khai các hoạt động chăm sóc khách hàng cũng như chất lượng sản phẩm.