Mô tả công việc
JOB SUMMARY:
We are seeking a dynamic and experienced Trade Marketing Leader to join our team. You will play a pivotal role in developing and implementing effective trade marketing strategies, driving growth and market expansion for our brands across retail, B2B, and Horeca channels.
KEY ACCOUNTABILITIES
Strategic Planning:
● Lead the Trade Marketing team to develop and execute effective trade marketing strategies for retail, B2B, and Horeca and other assigned channels. Ensure alignment and coordination across channels for maximum results.
● Build and manage an effective trade marketing budget, allocating resources efficiently to achieve objectives.
● Develop and implement trade marketing plans tailored to each channel, ensuring brand presence and visibility.
Brand Activation:
● Create innovative and engaging trade marketing campaigns to drive sales and brand awareness. Collaborate with relevant departments to ensure successful campaign execution.
● Develop and implement promotional activities, displays, and events to enhance brand presence at retail outlets.
● Ensure adherence to industry regulations and guidelines for all trade marketing activities to be balance with company risk possibilities.
Partner Development:
● Understand the needs and preferences of partners to provide appropriate solutions and support.
● Collaborate with B2B team to build and maintain strategic partnerships with distributors, retailers, and key customers. Ensure their satisfaction and strong collaboration.
● Negotiate and close favorable trade agreements.
Analysis & Evaluation:
● Prepare regular reports on market trends, operational efficiency, and propose improvements.
● Collect, analyze, and evaluate market data, competitor information, and trade marketing performance.
● Monitor and evaluate the effectiveness of trade marketing campaigns, making adjustments as needed.
Leadership & Management:
● Lead and manage the trade marketing team, ensuring high performance and employee satisfaction.
● Foster a positive and innovative work environment.
● Train and develop team members to enhance their skills and effectiveness.
Yêu cầu công việc
JOB REQUIREMENT
● Minimum 5 years of experience in trade marketing, sales, or channel management.
● Fluency in English (written and spoken).
● Effective analytical and problem- solving skills.
● Deep understanding of the market and industry.
● Strong leadership, management, and communication skills.
● Bachelor&039;s degree in Business, Marketing, or a related field.
● Proficiency in data analysis and management tools.
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-22 00:00:02
Với chiến lược trở thành nhà sản xuất và phân phối sản phẩm thời trang Jeans ở vị trí hàng đầu tại Việt Nam, GENVIET đã trở thành thương hiệu rất được ưa chuộng trên thị trường, với các nhãn hàng:
- GENVIET JEANS – Thời trang dành cho người lớn
- GENVIET KIDS – Thời trang dành cho trẻ em
- GEN+ - Thời trang phụ kiện dành cho phái mạnh.
Tiền thân là công ty cổ phần thời trang Genova Việt Nam thành lập vào ngày 7/3/2010 bắt đầu từ mộtxưởng may gia công, năm 2012 thương hiệu đổi tên thành GENVIET, đến nay, công ty sở hữu hai nhà máy sản xuất (Tổng diện tích trên 20.000m2) cùng cơ chế vận hành chuyên nghiệp, hệ thống dây truyền công nghệ hiện đại nhập khẩu từ Nhật Bản, GENVIET có năng lực sản xuất lên tới 2 triệu sản phẩm/ 1 năm.