Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
This role is responsible for collaborating with other departments to analyze MKT performance and strategy. They will participate in budgeting and forecasting processes, develop and track actual results, and recommend strategies. Additionally, this role will work closely with the heads of BUs to provide data analysis and insights to support informed business decisions.
* RESPONSIBILITY AND AUTHORITY
1. Strategic Brand Planning
- Support Senior MKT Strategy Manager to build cross-cate strategies.
- Collaborate with Sales Strategy to support Categories in building channel strategy, especially for NPIs
- Brainstorming fresh MKT ideas with senior management
- Support Categories to build up healthy portfolio with positive OP%
- Consolidate reports from Categories & Comm team to analyze & evaluate the campaign effectiveness (promotion scheme, sampling, branding, POSM). Set up ROI KPI for promotion scheme.
2. Market trends & Customer Insights:
- Handle all market research/ surveys both via agencies & in-house
- Lead the team to produce frequent reports on customer insights, consumer trends, market analysis, and marketing best practices to build successful strategies and to support key business decision making, including new launch opportunities
- Study other countries' portfolio to identify the potential NPIs for Vietnam
- Monitor & Analyze market reports (from agency & internal) on pricing, channels, promotion schemes, competitors activities... to identify business risks & opportunities & make recommendations to Category Leads
3. Budget Management:
- Manage the A&P budget to ensure investment efficiency, as agreed with the Category Leads and Head of MKT Strategy
- Represent MKT team to work with Finance on A&P forecast, budget allocation & changes.
- Work with Category Leads to make effective budget allocation amongst channels & activities (ATL/BTL)
Yêu Cầu Công Việc
- A Bachelor degree or equivalent
- Have 5-8 years of experience in strategic analyst positions of FMCG companies
- Have knowledge of financial management
- Strong strategic mindset & data analytics skillset
- Proficient in using data analysis tools
- Strong in presentation skills in English
- Positive attitude, result oriented, business acumen.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI CALEN là đơn vị sở hữu hệ sinh thái cung cấp giải pháp bảo vệ thị lực trong lĩnh vực Kính áp tròng và Kính gọng hàng đầu trên thị trường hiện nay. Với nhiều thế mạnh về sản phẩm và dịch vụ, CALEN mỗi năm thu hút hơn 100,000 khách hàng. Chúng tôi hiện đang sở hữu 2 thương hiệu: CARASE là thương hiệu cung cấp Kính áp tròng được sản xuất theo tiêu chuẩn của Mỹ, hơn 8 năm hoạt động trên thị trường, cung cấp dịch vụ đo, khám mắt bởi các bác sĩ và khúc xạ viên có nhiều năm kinh nghiệm trong lĩnh vực về mắt. DIXON là thương hiệu mắt kính giúp phòng ngừa và kiểm soát cận thị. Đem lại giải pháp cận thị tối ưu và phù hợp với mọi phong cách cho nhiều đối tượng khách hàng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2021
Mission
Mang đến các giải pháp giúp khách hàng đẹp hơn, tự tin hơn, và có trải nghiệm mua sắm trên mức mong đợi.