Thương mại - Dịch vụ - Môi trường Nguyệt Minh 2

Hồ Chí Minh
25 - 100 nhân viên
Đã xác minh

Việc làm Thương mại - Dịch vụ - Môi trường Nguyệt Minh 2

Cập nhật 03/01/2025 14:39
Tìm thấy 3 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI - DỊCH VỤ - MÔI TRƯỜNG NGUYỆT MINH 2
Import - Export Supervisor
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 28/01/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Lô số 19-4 Đường Số 11, KCN Quốc Tế Protrade, Xã An Tây, Thị Xã Bến Cát, Tỉnh Bình Dương, Việt Nam

Mô tả công việc

1. Job summary:

• Directly responsible and functionally report to Supply Chain Manager.

• Mainly in charge of all Import-Export activities, Direct material procurement

• Responsible for working with customer to ensure shipment arrangement

• Responsible for working with supplier to ensure Direct material procurement

• Responsible for working with third party service provider and the related relation to ensure the import/export handling.

2. Duties and Responsibilities:

a) Monitoring the exportation and importation of materials, FGs and others that include:

• Material’s contracts are signed on time prior to shipment departure.

• Shipping documents & customs clearance follow up with 3rd parties.

• Contact with shipping lines and get booking reservation.

• Collect and cross-check all traffic related invoices from Forwarders / suppliers and assure the invoices are in order before paying.

b) Order management:

• Sales Orders are signed on time prior to shipment departure.

• Co-ordinate with buyers to get shipping instruction.

• Issue Internal Stuffing Instructions.

• Co-ordinate with the related departments for shipment arrangement on time.

• Update customer’s shipment position and others.

• Inventory management to ensure no out-of-stock situation.

c) Executing the related purchasing activities to ensure the purchasing of necessary goods or service to ensure better quality at better cost in time.

• Sourcing and cost negotiation.

• PO creation and delivery schedule follow up.

• Contract preparation.

• Vendor management and performance evaluation.

• Bidding documentation.

• Communicate to relevant departments for coordination

d) Provide the following report on a daily/ weekly and monthly basis

• Annual Customs report

• PO/ SO report

• Import-Export shipment tracking file

• OTIF report

• Saving analysis report

• Other reports requested from time to time

• Other tasks are assigned by Line Manager

Yêu cầu công việc

Supply Chain Expertise: 3+ years in logistics and procurement, with strong knowledge of Vietnam's logistics environment, international import/export regulations, and supplier evaluation.

Leadership & Stakeholder Management: Proven experience leading teams, developing talent, and managing relationships with regulatory bodies, customers, and 3PL partners.

Analytical & Problem-Solving Skills: Skilled in data analysis, persuasive negotiation, and decision-making under pressure.

Technical Proficiency: Proficient in SAP, MS Office, and compliance processes with a basic understanding of accounting.

Communication & Collaboration: Effective communicator in English and Vietnamese, capable of engaging across all organizational levels.

Adaptability & Drive: Self-motivated, proactive, and capable of multitasking in dynamic environments.

EPE Company Experience: Advantageous background in Export Processing Enterprises (EPE).

Quyền lợi được hưởng

  • Salary: Competitive.
  • Special Benefits:
    • Premium Healthcare Insurance.
    • Participation in Social Insurance, Health Insurance, and Unemployment Insurance from the first probationary month.
    • 13th-month salary, annual bonus up to 2.5 months, and additional Union benefits.
    • Annual travel programs and company activities.
    • Dynamic working environment with opportunities for professional development in the leading European freeze-dried coffee manufacturing industry.
    • Opportunities to participate in internal and external training programs to enhance skills.
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI - DỊCH VỤ - MÔI TRƯỜNG NGUYỆT MINH 2
Thương mại - Dịch vụ - Môi trường Nguyệt Minh 2 Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
513 Quốc lộ 1A, Bình Hưng Hòa, Quận Bình Tân, Hồ Chí Minh, Việt Nam

Công ty TNHH Thương Mại - Dịch Vụ - Môi Trường Nguyệt Minh 2 trân trọng cảm ơn sự quan tâm của quý khách hàng đến dịch vụ và sản phẩm của công ty chúng tôi. Công ty Nguyệt Minh 2 được thành lập và chính thức đi vào hoạt động từ năm 2009. Hoạt động chính: chuyên về tái chế phế liệu kim loại màu và xử lý chất thải nguy hại.

Trải qua nhiều khó khăn và thách thức đến nay công ty đã khẳng định được uy tín và thương hiệu của mình trong lĩnh vực tái chế chất thải phế liệu kim loại màu. Nhà máy của công ty chúng tôi đạt tiêu chuẩn về vệ sinh môi trường được Bộ Tài Nguyên và Môi Trường cấp phép hành nghề số: QLCTNH 5-6-7-8.001.VX

Hoạt động kinh doanh:

  • Sử dụng xe vận chuyển chuyên dụng thu mua và phân loại chất thải nguy hại tại nguồn, vận chuyển về nhà máy xử lý. Với quy trình xử lý khép kín sẽ loại bỏ thành phần nguy hại sau đó tái chế thành chì thỏi chưa tinh luyện.
  • Công ty hoạt động thu mua nhôm phế liệu các loại. Dựa trên thiết bị máy móc hiện đại tái chế nhôm phế liệu thành nhôm thỏi chưa tinh luyện và các loại nhôm khác dùng trong công nghiệp như nhôm ACD12 và cung cấp nhôm cho các lĩnh vực sản xuất đồ gia dụng.

Những nghề phổ biến tại Thương mại - Dịch vụ - Môi trường Nguyệt Minh 2

Bạn làm việc tại Thương mại - Dịch vụ - Môi trường Nguyệt Minh 2? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Thương mại - Dịch vụ - Môi trường Nguyệt Minh 2

Thương mại - Dịch vụ - Môi trường Nguyệt Minh 2

Click để đánh giá