Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Objective of role:
In this role, you’ll drive the marketing efforts through data analysis and strategic insights. You should be familiar with advanced customer segmentation, will analyze market trends, customer behaviors, and campaign performance to provide actionable recommendations that enhance our marketing strategies and drive business growth; Working closely with all departments to provide insight and actions plan.
Detailed responsibilities/accountabilities
Analysis and planning:
- Data Analysis: Collect, analyze, and interpret data from various sources, including market research, sales data, and digital marketing metrics.
- Market Research: Conduct thorough market research to identify opportunities, understand market trends, and evaluate competitor activities.
- Campaign Performance: Analyze the performance of marketing campaigns, identifying areas for improvement and providing recommendations for optimization.
- Customer Insights: Analyze customer behavior and segmentation to understand preferences, purchasing patterns, and lifetime value.
- Collaborative Projects: Work closely with cross-functional, to align marketing strategies with overall Marketing objectives.
- Trend Analysis: Stay up-to-date with industry trends and emerging technologies to identify new marketing opportunities and ensure the company remains competitive.
- Budget Management: Assist in the update and monitoring of marketing budgets.
Report
- Monitor daily trends in campaign performance and proactively address underlying causes of trends.
- Set KPIs to measure campaign results, drive insights and recommendations and communicate these clearly and accurately back to the business, helping to inform business decisions and future campaigns iterations.
- Develop and maintain regular reports and dashboards to track key performance indicators (KPIs) and provide insights to the marketing team and senior management.
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
- Bachelor’s Degree required 1-3 years of experience in data analyst, CRM, Loyalty or related fields.
- Experience in Marketing analyst, data-driven marketing, analytics, and digital transformation.
- Proficient in data analysis tools such as Excel, GA, SQL, Python, Power BI & English communication
- Excellent planning and analytical skills.
- Ability to work in a fast-paced setting under tight deadlines.
- Highly organized with experience of balancing multiple projects.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 27 - 35
- Lương: Cạnh tranh
PPCLINK (http://ppclink.com) là công ty phát triển ứng dụng mobile apps, được thành lập từ 2003. Công ty phát triển ứng dụng Lịch Việt (top 100 ứng dụng miễn phí phổ biến nhất trên iOS, 2 triệu người sử dụng hàng tháng), cùng nhiều sản phẩm phổ biến (Từ điển Anh Việt, Học từ vựng tiếng Anh, Viet kids,...). Ngoài ra, công ty phát triển các ứng dụng giáo dục cho trẻ em với thương hiệu Vkids (http://vkids.us), đã từng được Apple đưa vào danh sách Ứng dụng nổi bật trên chợ ứng dụng Appstore năm 2018.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng BHXH, BHYT và các chính sách theo quy định của nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Được hưởng các chế độ nghỉ mát, sinh nhật, hiếu hỉ, lễ tết,..của công ty
Lịch sử thành lập
- Được thành lập từ năm 2004, PPCLINK là một trong những đơn vị tiên phong trong lĩnh vực phát triển phần mềm ứng dụng trên các thiết bị di động thông minh.
Mission
Tầm nhìn: Chúng tôi hướng tới trở thành công ty công nghệ hàng đầu Việt Nam, tạo ra các sản phẩm vừa mang giá trị thẩm mĩ, vừa đáp ứng nhu cầu kỹ thuật cao, giúp tối ưu hóa trải nghiệm người dùng.
Sứ mệnh: Sứ mệnh của chúng tôi là lắng nghe và thấu hiểu để có thể sáng tạo các giải pháp công nghệ thông minh, giúp đơn giản hóa các vấn đề hàng ngày của người Việt