Mô tả công việc
- Issue invoices for all sales (ecommerce platform, Modern trade, other sales channels etc) according to local VAT requirement
- Handle accounts receivable including management and control of trade deductions and collections
- Inventory management and reconciliation
- Get and check input invoices from all vendors
- Support to year-end closing
- Support to work with auditor
- Other internal tasks and adhoc tasks from management
Yêu cầu công việc
- Possess at least Professional Certificate in Accounting and/or any equivalent or higher qualification.
- A minimum of 2 years’ experience in Finance and Accounting position.
- Working experiences in FMCG or retail industry is a strong plus.
- Experience in accounting in ecommerce operations will be an advantage
- Proficient in accounting software (MISA or other local accounting systems)
- Good Microsoft Office skills (especially MS Excel).
- Can speak/read/write English in order to deal with overseas counterparts
Quyền lợi được hưởng
- Salary: 15 - 18 million VND gross (negotiable based on experience and performance).
- Full social insurance during probation.
- Monthly phone allowance: 150,000 VND.
- Laptop provided.
- Join a dynamic, young team in a global company.
- Working hours: Mon-Fri, 9 AM to 6 PM.
- Location: Mapletree Business Centre, District 7.
- Prefer 9x candidate
VINDOCHINA là logistics quốc tế Đông Dương (Việt Nam - Lào - Camphuchia) - Trung Quốc.
Kế thừa truyền thống và thương hiệu của VietThai Group – Nhà khai thác cảng container và cung cấp dịch vụ logistics hàng đầu Việt Nam, ngay từ những ngày đầu thành lập, VINDOCHINA đã có những định hướng chiến lược, mục tiêu rõ ràng và quyết tâm nỗ lực bền bỉ để đưa VINDOCHINA thành một công ty lớn mạnh về Logistics trong tương lai.
Với đội ngũ nhân viên hơn 300 người là những nhân viên trẻ, năng động, vững vàng về chuyên môn và kinh nghiệm trong việc thu xếp các thủ tục thông quan hàng hóa xuất nhập khẩu, Quý công ty sẽ hoàn toàn an tâm khi sử dụng dịch vụ của chúng tôi.
VINDOCHINA cam kết mang lại những lợi ích tối đa cho khách hàng bằng việc thực hiện hóa các hình thức và mô hình kinh doanh mới với việc lấy sự hài lòng thỏa mãn đến từ phía khách hàng đặt lên hàng đầu. Song song đó, cùng với việc phát triển kinh doanh cụ thể thì sự phát triển văn hóa chuẩn mực của