Lalamove is disrupting the logistics industry by connecting customers and drivers directly through our technology. We offer customers a lightning fast and convenient way to book delivery and moving services whether they are at their home, at work or on the go. People talk about O2O, we live it! Currently, Lalamove is a leading global on-demand delivery platform with millions of delivery partners serving millions of orders everyday. With 1600+ employees spread across SEA and LATAM, our 10-year old company has reached unicorn status in 2018, is well funded by prominent VCs and has kept growing at tremendous speed since.
Our strength lies in our internal values, namely Passion in serving local communities, empowering SMEs and our driver partners, Execution and Grit because that is how we differentiate ourselves by never giving up and striving for excellence, and Humility - awareness in ourselves to learn from others and never stop improving.
At Lalamove, we strongly believe in the power of community. Millions of drivers and customers use our technology every day to connect with one another and move things that matter. Delivery is what we do best and we ensure it is always fast and simple. Since 2013, we have tackled the logistics industry head on to find the most innovative solutions for the world’s delivery needs. Our vision is to bring communities closer and make city life easier by allowing fast and convenient circulation of goods. We realize this vision with a ‘glocal’ approach, building a robust operations team to adapt our product to local networks of businesses and delivery contractors. At the same time, we have ambition to build an international brand by establishing an even more global presence.
What You’ll Do
- Daily and weekly:
- Review and approve operation tickets in the internal system.
- Review enterprise documents, including contract & termination, invoice, orders report.
- Follow up with BD team for debt collection.
- Book accounting transaction into accounting software.
- Handle driver-related matters, including driver offboarding, driver cash out, driver wallet, driver deposit.
- Prepare weekly reports (cash flow, bank balance, driver deposits).
- Support other departments for driver-related and enterprise-related matters.
- Other tasks from Finance Manager.
- Monthly:
- Check monthly wallet adjustment.
- Prepare MEC packages.
- Perform monthly stock count, prepare Inventory and Sales report.
- VAT invoice issuance monthly.
- Self-motivated, proactive, take ownership and personal responsibility.
- Hardworking & friendly team player, enthusiastic and adaptable.
- Fast learner and can-do attitude individual
- Bachelor’s Degree in Accounting or Finance.
- At least 3 or 4 years’ experience as Senior Accountant in MNC.
- Good in communication, hard-working, active at work.
- English: Intermediate level in all skills.
- Computer: Good in MS office (Word, Excel, Power Point).
- Prior experience with the Oracle NetSuite accounting system is highly preferred.
- Submission of an English CV is required.
Công ty Cổ phần Đầu tư và Phát triển Dịch vụ Hạ tầng Viễn thông được biết đến với tên gọi là TDIS thành lập ngày 8/6/2007, với hai cổ đông sáng lập chính là Công ty TNHH Xây dựng và Lắp đặt Kỹ thuật Kinh Đô và Công ty Tài chính Bưu điện(PTF) - Tập đoàn Bưu chính Viễn thông Việt Nam.
Công ty được thành lập với định hướng chiến lược là nhà đầu tư, cung cấp các dịch vụ hạ tầng viễn thông- truyền hình trong khu dân cư, các tổ hợp cao tầng và khu đô thị thông qua việc hợp tác kinh doanh với đối tác, khách hàng, các nhà cung cấp dịch vụ, các chủ đầu tư bất động sản và khu đô thị.
Với cam kết không ngừng nỗ lực cải thiện chất lượng dịch vụ, đáp ứng ngày càng tốt hơn nhu cầu của khách hàng và đối tác; với đội ngũ nhân sự giàu kinh nghiệm và mạng lưới
Chi nhánh Văn phòng đặt tại khắp các cùng miền trên cả nước, TDIS đã trở thành một trong những thương hiệu mạnh, có uy tín trong lĩnh vực cung cấp dịch vụ hạ tầng viễn thông và dịch vụ kỹ thuật viễn thông trọn gói cho hầu hết các nhà khai thác viễn thông hàng đầu của Việt Nam.