Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
Bilingual Customer Service & Training Specialist (German/Vietnamese)
Công Ty DFT
2 việc làm
1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
22/11/2024
Hạn nộp hồ sơ:
22/12/2024
Hình thức:
Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm:
2 - 5 năm
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh
Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
Principle duties:
- We are seeking an experienced and enthusiastic Customer Service & Training Specialist fluent in both German and Vietnamese to join our team. This individual will play a key role in developing, coaching, and mentoring our customer service agents, equipping them with the skills necessary to provide exceptional customer support. The trainer will focus on fostering a service-oriented mindset, delivering sales through service, and maintaining the brand's voice while ensuring effective communication in both languages.
Key Responsibilities:
- Language Support: Deliver training sessions primarily in Vietnamese, providing agents with the tools and skills needed to support German-speaking customers effectively. Offer guidance on cultural nuances and language best practices to ensure clarity and excellent customer service through translation tools.
- German Language Training: Conduct basic German language classes for agents, providing foundational knowledge to enhance their understanding of common phrases, customer interactions, and culturally appropriate responses.
- Cultural Awareness Training: Provide training on German cultural nuances and communication styles to ensure agents are culturally sensitive and can build rapport with German-speaking customers.
- Training Delivery: Develop, organize, and deliver interactive training sessions for customer service agents, covering product knowledge, customer service techniques, sales through service methods, and best practices for live chat interactions.
- Live Chat Expertise: Train agents specifically on live chat service techniques, including quick, empathetic responses, multitasking, and maintaining brand voice while engaging with customers online. Evaluate and provide feedback on live chat interactions to optimize performance.
- Translation Support: Guide agents on the effective use of translation tools to translate between Vietnamese and German, ensuring accuracy, cultural sensitivity, and clarity in customer communication.
- Quality Assurance: Observe live chat and call interactions, provide feedback to the Quality Control team, and identify improvement opportunities to enhance the quality of customer engagements.
- Sales Coaching: Promote a "Sales in Service" approach, coaching agents to upsell and cross-sell services while maintaining a strong customer-first mindset.
- System Familiarization: Train agents to effectively navigate and use live chat systems, emphasizing self-service options and efficient customer issue resolution.
Yêu Cầu Công Việc
Qualifications:
- Proficiency in German and Vietnamese (both spoken and written) is required.
- Basic English is a plus
- Experience in Customer Service Training, with a focus on live chat service or related coaching roles, ideally within the telecommunications industry.
- Strong knowledge of customer service software, CRM systems, and the ability to teach technical processes.
- Experience in translation and effective use of translation tools for communication between Vietnamese and German.
- Ability to conduct basic German language classes for Vietnamese-speaking agents to support customer interactions
- Understanding of German culture and communication nuances to ensure agents can relate to customers appropriately and effectively.
- Demonstrated ability to create engaging and impactful training materials and sessions.
- Excellent communication skills with an empathetic and motivational approach.
- Experience promoting service-based sales strategies and fostering a supportive learning environment.
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Tòa nhà Saigon ICT, CVPM Quang Trung, Q. 12 Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Video Tuyển Dụng
Khu vực
Công Ty DFT
Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
Kim Anh Building, Lane 78 Duy Tan, Cau Giay, Ha Noi, Vietnam
Công ty Cổ phần Công nghệ DFT Việt Nam là Công ty phần mềm chuyên về lĩnh vực phần mềm ứng dụng, game cho điện thoại di động cũng như các dịch vụ giá trị gia tăng trên mạng Internet. Được thành lập từ năm 2012, Công ty Cổ phần Công nghệ DFT Việt Nam là nhà cung cấp và phát triển các giải pháp phần mềm và hệ thống thông tin chuyên nghiệp cho các cơ quan chính phủ, tổ chức và các công ty lớn. Chúng tôi luôn tìm kiếm những giải pháp công nghệ tiên tiến nhất đồng thời phù hợp với yêu cầu của khách hàng để xây dựng được những hệ thống thông tin hoàn hảo nhất.
Những nghề phổ biến tại Công Ty DFT
Bạn làm việc tại Công Ty DFT? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
Công Ty DFT
Click để đánh giá