Mô tả Công việc
1.Legal consultancy for units and individuals in LotteFinance:
- Legal advice on business activities, daily operations of the Company to promote business, protect the interests of the Company;
- Legal consultancy, consultancy on the application of law, applying internal regulations on specific cases as required by the whole system through the forms of direct consultation, legal counseling, e-mail counseling and telephone counseling;
- Participating in court proceedings and bodies conducting legal proceedings, providing counseling and support to units in the handling of labor disciplines, settlement of complaints and denunciations;
- Provide legal documents, forms and other documents to the units and individuals of the Company as required
2.Participating in the draft and finalization of the internal regulation system of the Company
- Legal advice for product development, draft of process of services and products;
- Evaluate documents of delegation and authorization of the Company;
- Develop regulations, processes, guidelines under the functions and tasks of the Legal Department;
- Verification of the legality, logic, feasibility and consistency of internal regulations, policies and procedures of the Company; Appraising the modalities, techniques and standards of internal documents;
- Research, update, review and systemize internal regulations of the Company; propose policies to develop regulations, processes and other internal documents of the Company, plans to issue internal documents periodically according to the Company's regulations;
- Management, updating internal documents system (soft file) and providing internal documents to individuals and units upon request;
3.To participate in building the system of forms, contracts, commitments and agreements of the Company:
- Directly develop forms, contracts, commitments, agreements as assigned by the Manager of Legal Department;
- Legal verification of contract forms, commitments and transactions of the Company with customers and partners in order to minimize legal risks and protect the interests of the Company;
4.Training, providing legal knowledge to the units in the Company
- Prepare lectures for each subject according to the purpose and scale of training;
- Directly participate in training of legal knowledge for the staffs of the Company under the direction of the Manager of Legal Department;
- Prepare Q & A about legal situations.
5.Management, updating of legal documents, legal information and other responsibilities
- Legal information on new contents of legal documents for leaders,
- To conduct an assessment of the impact of new legal documents on the Company's operations, to propose any changes required to the internal regulations of the Company.
- Management of legal documents (paper and electronic version, if any);
- Comply with the code of ethics for law practice and professional ethics (for lawyers);
6.Other duties as assigned by the manager and / or Head of Compliance and Legal Division.
Yêu Cầu Công Việc
- Qualifications: Graduated from university majoring in finance, banking, law or related fields (Preferably has a lawyer's certificate)
Expertise:
- Have knowledge of products, services, processes and regulations in the retail banking sector;
- Have general knowledge of law, extensive knowledge of banking and finance, preferring the retail banking.
Experience:
- Have at least 3 years of legal experience in a bank or consumer finance company
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH đầu tư và thương mại Minh Nam được thành lập ngày 12 tháng 01 năm 2012, nay đã đổi tên thương hiệu là MINACO. Tiền thân từ một cửa hàng nhỏ, trải qua những biến đổi thăng trầm của nền kinh tế, cùng với nỗ lực vươn lên không ngừng, đến nay chúng tôi đã khẳng định được vị thế, trở thành một trong những Công ty cung cấp văn phòng phẩm, thiết bị máy văn phòng và vật tư tiêu hao hàng đầu tại Miền Bắc. Trong thời gian hoạt động, Công ty liên tục tăng trưởng với tốc độ cao, nguồn tài chính vững mạnh, đảm bảo vững chắc cho đầu tư và phát triển. Bên cạnh đó, Công ty đã quy tụ được nhiều nguồn nhân lực chất lượng từ các trường Đại học có uy tín và cam kết có nguyện vọng được làm việc lâu dài tại Công ty…
Trong bối cảnh nền kinh tế đang bước vào cuộc cách mạng 4.0, Xã hội đang vận mình mạnh mẽ để hội nhập và mở rộng giao thương. Đây cũng là cơ hội và cũng là thách thức với Minaco. Để sẵn sàng cho cuộc cách mạng này, chúng tôi luôn chú trọng phát triển năng lực của mỗi CBNV trong công ty để thích ứng nhanh với những thay đổi. Mỗi tôn chỉ hoạt động của chúng tôi đều hướng tới “Sự tận tâm phục vụ Khách hàng” thông qua các kế hoạch phát triển nguồn nhân lực như:
- Tổ chức các chương trình đào tạo nội bộ và cử CBNV đi đào tạo bên ngoài nhằm nâng cao kỹ năng, trình độ của mỗi CBNV để đáp ứng được yêu cầu cao của Xã hội trong lĩnh vực thương mại và dịch vụ.
- Tổ chức các cuộc thi, chương trình văn hóa sự kiện nhằm kích thích sự sáng tạo của CBNV, thúc đẩy tinh thần làm việc, thêm sự gắn kết của các thanh viên tạo nên sức mạnh nội bộ trong Doanh nghiệp.
- Xây dựng chế độ phúc lợi ưu việt nhất để nâng cao giá trị cuộc sống của CBNV, từ đó các thành viên sẽ ổn định tâm lý, yên tâm công tác và cống hiến cho sự phát triển bền vững của Doanh nghiệp.
- Luôn nghiên cứu cải thiện quy trình làm việc, tránh lãng phí thời gian, tăng hiệu suất làm việc.
- Xây dựng văn hóa doanh nghiệp dựa trên tinh thần “hợp tác, chia sẻ, tin cậy”.
Trong mỗi hoạt động, chúng tôi luôn định hướng phát triển nhân sự dựa trên:
GIÁ TRỊ CỐT LÕI CỦA CBNV MINACO
1. Phục vụ tận tâm, chu đáo, nhiệt tình 4. Yêu thương, giúp đỡ nhau trong mọi việc
2. Giữ chữ tín bằng mọi giá 5. Luôn lắng nghe và cầu tiến
3. Trách nhiệm với cam kết của bản thân 6. Tinh thần làm việc nhiệt huyết và máu lửa
“Đầu tư vào phát triển nhân sự chính là đầu tư để phát triển Doanh nghiệp”