JOB DESCRIPTION:
- Check Air/Sea freight rates with agents/carriers to find competitive pricing, compare rates, and provide quotations to the sales department.
- Support the sales team in quoting, consulting services, schedules for customers for freehand shipments.
- Arrange bookings and monitor shipment progress.
- Check import procedures/purchase costs with the logistics department and provide quotations to agents for DAP, DDP, DDU shipments
- Coordinate with departments to quickly and effectively handle customer requests. Track, notify, update shipping status for customers, agents.
- Process customer and agent data. Keep information and maintain, develop relationships with customers, agents.
- Assist the Accounting department in recovering outstanding debts.
- Resolve any issues related to shipments.
- Prepare work reports, volume reports, and perform self-assessment of monthly KPIs.
- Handle other tasks as assigned by the Manager.
JOB REQUIREMENTS:
- Qualification: Bachelor’s degree in economics, import-export, logistics…
- Experience: At least 1 year in a similar position
- Priority: Know Chinese.
- Skills: Strong communication, negotiation, persuasion, and problem-solving skills.
- Proficient in using office software.
- Good communication skills in English.
- Ability to work independently as well as in a team.
- Dynamic, meticulous, detail-oriented, and able to work under high pressure.
- Commitment to maintaining information confidentiality.
BENEFITS:
- Welfare regime: KPI bonus/Sales bonus, 13th-month salary, holiday and Tet bonuses, annual salary review, birthday gifts, and year-end recognition awards.
- Health care regime and internal cohesion: Periodic health check-ups, annual domestic and international trips, Year-End Party (YEP) and internal engagement activities.
- Regimes according to Labor Law regulations: Social insurance, health insurance, annual leave, Holiday - Tet, ...
- Professional, dynamic environment, opportunities to learn through internal sharing sessions and clear promotion path.
-Công Ty TNHH Asia Shouwa Việt Nam
- 52 VSIPII, đường số 1, KCN Việt Nam - Singapore II, P. Hòa Phú, TP. Thủ Dầu Một, Bình Dương
- Sản xuất và kinh doanh khay nhựa bằng khuôn chân không.
Thu gom, đóng gói và xuất khẩu các loại nhựa tái chế dạng nguyên liệu (nhựa không độc hại, không gây ô nhiễm môi trường).
Sản xuất các loại sản phẩm bằng kim loại, bao gồm các linh kiện phụ tùng dung cho các loại máy bán dẫn, động cơ xe hơi, máy móc dùng cho ngành công nghiệp, nông nghiệp và các loại máy móc khác.
- Năm 2007, Công ty CP Shouwa Jyushi Nhật Bản đã thành lập công ty TNHH Asia Shouwa Vietnam đặt tại Khu Công Nghiệp VSIPII, thuộc tỉnh Bình Dương, Nước Cộng Hòa Xã Hội Chủ Nghĩa Việt Nam. Thông qua việc thành lập công ty tại Việt Nam, những kinh nghiệm và kỹ thuật công nghệ được tích lũy và phát triển tại Nhật Bản từ năm 1967 sẽ được phổ biến rộng rãi tại Việt Nam thông qua những sản phẩm chất lượng cao của công ty.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2007
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành