At Edelman, we understand diversity, equity, inclusion and belonging (DEIB) transform our colleagues, our company, our clients, and our communities. We are in relentless pursuit of an equitable and inspiring workplace that is respectful of all, reflects and represents the world in which we live, and fosters trust, collaboration and belonging.
The Senior Client Executive (SCE) is responsible for the supervision of account work performed by junior staff. S/he will demonstrate the ability to manage up, as well as manage across with peers and mentor account team members.
Responsibilities :
- Demonstrates tactical and strategic knowledge of integrated Communications Marketing principles and skills
- Contributes to creation of Communications Marketing plans to meet client objectives
- Contributes to client correspondence (e.g., daily updates, activity reports, etc.)
- Plays key role in developing key messages in keeping with clients’ objectives
- Demonstrates the ability to write, edit and proofread to create high quality internal and external, channel-appropriate communications content
- Demonstrates the ability and experiences working with publishers or build up media relationship is a plus.
- Demonstrates research abilities to support client programs and understands research techniques to assist with various Edelman consulting processes, including analysis of media coverage and online conversation (volume and tone) and identification and categorization of various stakeholders, including organizations and individuals to be engaged by clients
- Coordinates and helps plan media outreach programs including tours, events, conferences, interviews and new media outreach
- Communicates effectively with team members
- Assists in recruiting, interviewing and selection of junior staff
- At least three years of relevant experience in Communications Marketing and/or related fields including research, advertising, management consulting, media and publishing
- A bachelor’s degree in a relevant field from an accredited college or university
- Intricate level of understanding of the account(s), the clients’ businesses, products, markets, personnel, outside influencers, opposition, etc.
- Understand basic public relations tools and how they are used to achieve client goals
- Good research, writing and editing skills and the ability to develop media contacts/relationships
- Fundamental understanding of media outreach assignments and the ability to apply experience and initiative in developing appropriate traditional and online media strategies
Edelman, công ty chuyên cung cấp các dịch vụ quan hệ công chúng (PR), vừa công bố sẽ gia nhập thị trường Việt Nam thông qua việc mua cổ phần của Công ty Tiếp thị truyền thông AVC. Công ty mới dự kiến sẽ hoạt động với tên gọi AVC Edelman.
Việt Nam là thị trường có tiềm năng tăng trưởng ngắn hạn tốt nhất Đông Nam Á. Phân khúc thu nhập trung bình của Việt Nam tăng lên nhanh chóng và là nước có dân số lớn thứ 13 trên thế giới", ông Richard Edelman, Chủ tịch kiêm Giám đốc Điều hành Edelman, phát biểu trước báo giới tại TP.HCM.
Edelman, với mạng lưới gồm 20 văn phòng trên 11 quốc gia trong khu vực châu Á-Thái Bình Dương và 60 văn phòng trên toàn thế giới, đã được biết đến như nhà cải cách lớn trong ngành công nghiệp quan hệ công chúng. Chính Edelman đã phát minh ra hoạt động media tour và là công ty PR đầu tiên ứng dụng các thực hành công nghệ dẫn tới cuộc cách mạng truyền thông kỹ thuật số trong ngành PR.
Review EDELMAN Việt Nam
Trải nghiệm tuyệt vời và thân thiện(GL)
Môi trường làm việc lành mạnh
Môi trường làm việc lành mạnh