Objective of role:
The Operation Ecommerce Executive will be responsible for building and ensuring implementation the operation process of Ecommerce.
Detailed responsibilities/accountabilities
Ecommerce operation
▪ Develop and improve Ecommerce operations flow and processes based on historical data, current policies as well as plan to bring service excellence to consumers.
▪ Coordinate Purchase Order creation, respective shipping process, and goods receiving.
▪ Manage inventory on site and physical stock by implementing stock-in and stock-out processes.
▪ Manage returns and exchanges.
▪ Co-lead and manage to perform functions in e-commerce operation team.
▪ Coordinate with Supply chain department to ensure the Ecommerce logistics related.
▪ Coordinate with cross-functional teams on execution of brand, marketing and e-commerce activities.
Website operation
▪ Monitor and maintain smooth functionality of website.
▪ Involved in campaign management, including execute the plan of product promotion, product launches, product listing, campaign follow up on website.
▪ Liaise with marketing team on artwork requirements and monitor deadlines for completion.
▪ Organize and lead the thorough testing of any new function on website, processes or training material to ensure the solution is fit for purpose, and defects or issues can be resolved before roll
out.Yêu Cầu Công Việc
▪ Bachelor's degree required 1-3 years of experience in managing E-commerce platforms or relevant
experience.
▪ Effective interpersonal and communications skills (verbal and written)
▪ Strong planning and analytical skills.
▪ Proficient in Microsoft office & English communication
▪ Ability to work in a fast-paced setting under tight deadlines.
▪ Experience with Haravan is preferrable.Laptop
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Đồng phục
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Phụ cấp thâm niên
Nghỉ phép năm
Phát triển trên nền tảng lĩnh vực Marketing Online, chuyên về lĩnh vực thương mại điện tử, Công ty TNHH AZTrend hoạt động từ 2016, là một trong những công ty hàng đầu Việt Nam với quy mô kinh doanh mở rộng ra các quốc gia ở châu Á. Với bề dày kinh nghiệm, cùng đội ngũ thành viên có trình độ chuyên môn cao, AZTrend đã đáp ứng nhiều nhu cầu đa dạng khác nhau và được tín nhiệm của nhiều cơ quan, đơn vị, các doanh nghiệp lớn nhỏ trong và ngoài nước.
AZTrend cung cấp các dịch vụ Marketing Online cho mọi sản phẩm, đặc biệt là trong lĩnh vực thương mại điện tử cho hàng nghìn khách hàng doanh nghiệp, luôn mang đến những sản phẩm và dịch vụ hàng đầu về chất lượng. AZTrend là một trong những doanh nghiệp tiên phong trong phát triển và ứng dụng những giải pháp trực tuyến tích hợp đa phương tiện và những dịch vụ mà chúng tôi cung cấp, phù hợp với định hướng phát triển chung của đất nước trong cuộc cách mạng công nghiệp 4.0.
Hiện tại, quy mô của AZTrend lên tới gần 300 nhân sự với hơn 100 nhân sự ở Việt Nam và gần 200 nhân sự tại nước ngoài. Các dự án của AZ đang hoạt động ở một số nước châu Á như: Indonesia, Malaysia, Thái Lan, Philipines,..