Việc làm AZTrend

Cập nhật 03/07/2024 08:54
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH AZTrend
Ecommerce Manager - Nguyen Kim
AZTrend
3 việc làm 6 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 27/06/2024
Hạn nộp hồ sơ: 27/07/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh
Role Description
The e-commerce (ECM) Manager is responsible for analyzing, reviewing, recommending, and building strategic initiatives that drive business profitability by increasing visitors, improving conversion rates both online and in-store, capturing larger average order sizes, and managing margin performance. This role will ensure seamless integration of online and offline customer experiences, leading to enhanced overall conversions.
1. Define Merchandising Strategy (Omni & Online)
• Develop plans to grow strategic category focus and partnerships.
• Develop e-commerce-led sell-more plans based on analysis and gain support from Merch Head Quarter to get sales back to target.
• Lead daily/weekly/monthly/annual category analysis and define strategies to deliver sales KPIs via online & Telesales.
• Propose & execute the principle of visual merchandising (category order, PLP, PDP messages) for each category on Nguyen Kim online store.
• Work with the data team to deliver a daily pricing tracker of Nguyen Kim vs. core competitors and execute daily pricing adjustment proposal post alignment with BU Head & CEO.
• Negotiate with Merchandising Head Quarter/Top Suppliers to get online exclusive promotion plans.
2. Web Roadmap: Lead Online Customer Experience Including UX/UI, Website Content & SEO
• Review NK customer experience across touchpoints (app, website mobile, website desktop,
tablet) and recommend a product development plan to deliver the best online customer experience, with clear priority calls and measurable KPIs
• Spearhead A/B Testing Plan & Analysis for proposed changes in customer experience.
• Grow NK organic search online again via leading SEO screening, auditing & improvement with agencies and execute SEO principles with the content team.
• Define operation standards for Telesales and Online delivery requirements and work with Logistics/Operation to deliver the KPIs & tracker
3. Propose E-Commerce Innovation/Solutions If Any To Improve the E-Commerce Experience For Both Internal Users.
• Identify and propose innovative solutions to improve the e-commerce experience for both internal users and customers.
• Stay updated with the latest e-commerce trends and technologies to keep NK's e-commerce platform competitive.
4. Ownership & KPI Management
• Act as the owner of the e-commerce business, taking full responsibility for its performance.
• Set, monitor, and achieve KPIs to ensure business growth and profitability.
• Regularly report on KPI progress and make data-driven decisions to meet business objectives.Qualifications
Strong e-commerce know-how in terms of UX/UI, Content/SEO, Online Merchandising. Experience in Electronics e-commerce is a Plus.
Understanding of omnichannel strategies and execution.
Solid experience in retail P&L management.
REQUIRED BACKGROUND
Education: Bachelor's degree in Marketing or Business Management.
Experience: A minimum of 7 years in e-commerce management position, including P&L responsibility. Strong leadership and consensus-building skills among multi-functional departments.
Language: Fluent in English and/or French.
Other skills: Fluent in English and well-versed in Google Analytics.
Attitude: Proactive, own strong entrepreneurial spirit.Thưởng
Performance Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Baoviet Healthcare
Nghỉ phép có lương
15 days
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Số 35 - Ngõ 170 Hoàng Ngân - Trung Hòa - Cầu Giấy - Hà Nội

Phát triển trên nền tảng lĩnh vực Marketing Online, chuyên về lĩnh vực thương mại điện tử, Công ty TNHH AZTrend hoạt động từ 2016, là một trong những công ty hàng đầu Việt Nam với quy mô kinh doanh mở rộng ra các quốc gia ở châu Á. Với bề dày kinh nghiệm, cùng đội ngũ thành viên có trình độ chuyên môn cao, AZTrend đã đáp ứng nhiều nhu cầu đa dạng khác nhau và được tín nhiệm của nhiều cơ quan, đơn vị, các doanh nghiệp lớn nhỏ trong và ngoài nước.

AZTrend cung cấp các dịch vụ Marketing Online cho mọi sản phẩm, đặc biệt là trong lĩnh vực thương mại điện tử cho hàng nghìn khách hàng doanh nghiệp, luôn mang đến những sản phẩm và dịch vụ hàng đầu về chất lượng. AZTrend là một trong những doanh nghiệp tiên phong trong phát triển và ứng dụng những giải pháp trực tuyến tích hợp đa phương tiện và những dịch vụ mà chúng tôi cung cấp, phù hợp với định hướng phát triển chung của đất nước trong cuộc cách mạng công nghiệp 4.0.

Hiện tại, quy mô của AZTrend lên tới gần 300 nhân sự với hơn 100 nhân sự ở Việt Nam và gần 200 nhân sự tại nước ngoài. Các dự án của AZ đang hoạt động ở một số nước châu Á như: Indonesia, Malaysia, Thái Lan, Philipines,..

Những nghề phổ biến tại AZTrend

Bạn làm việc tại AZTrend? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo AZTrend

AZTrend

Click để đánh giá