(Why the position exists)
- Deploys all sales actions with targeted accounts assigned spread over multiple customer types, in order to maximize the
- Business with them through mainly field interactions and supports them on their digital transformation journey.
- Sales activity deployment to detect projects in targeted segment / accounts.
- Customer mapping to identify the main stakeholders and organizational structure of targeted accounts.
- To understand customers’ needs and bring Schneider products / solutions directly to customers.
- To build and secure relationship with relevant channels (end-users, contractors, panel builders and system integrators)
- Implement go-to-market strategies to penetrate Industry end-markets and find opportunities selling Schneider Electric products and packages to their projects.
- Execute account management plan toward targeted customers to maintain long-term relationship with them
- Deploy opportunity management plan in early stage (identify & qualify, influence & develop)
- Respond to customers’ queries, co-ordinate with back-office to prepare quotation.
- On-time information delivery and proposal management for end-users / channels
- Follow-up on proposals through to contract negotiation and closure. Proactively using bFO to ensure sales force efficiency and foster cross selling / collaboration.
- Account management:
- Account ownership locally, this role typically covers key accounts and systematically ensures that account plans are in place.
- Deploys all sales actions with assigned end-users, contractors to maximize the business with them.
- Qualifying opportunities:
- Active participation and identification of future projects through regular contact with customers (face to the customers) within targeted accounts. Able to gather specific information (competitors, budget, comm/tech adv/disadv, etc.) to increase chances.
- Promote products & solutions and manage offers:
- Present & provide technical information necessary to the customers
- Conduct technical prescriptions, provide technical support to customers
- Follow-up on offers: Follow- up of offers with customers and keep project information on bFOs updated
- Finalize on contracts: Lead contract negotiations with the support of other departments (Finance, EC, CCC, etc.). Transfer project details to the support teams and ensure a smooth transition for project execution.
- Follow-up on Customer:
- To lead project kick-off meeting and facilitate executor during project handover for execution.
- Keep regular contact with customers to ensure satisfaction before and after delivery. Work closely with the back office (execution, finance, marketing, logistic) to ensure customer satisfaction.
- Master SE offer knowledge and targeted solutions: Have sufficient knowledge of all SE products and targeted solutions to promote to targeted accounts
- bFO implementation: Create SVR within 48 hours after visit & maintain and update project status regularly in Bridge Front Office (bFO). Ensure project information is exhaustive and valuable to support key strategic decisions.
Education:
University degree in Electrical or Automation Engineer
Working Experience:
Sales and account management skills
At least 3+ years of professional experience in Industry end-markets
Business Understanding:
Market knowledge in area of work, exposure & awareness of Industry end-market
Others (e.g. language skills, technical skills):
Schneider Electric products & equipment
Presentation & communication skills, spoken & written English Knowledge of contracts/tender, finance and project management
Schedule: Full-time
Req: 0097BC
Vietbay – Công ty cung cấp Giải pháp Sản xuất thông minh và Tối ưu tài sản phần mềm hàng đầu Việt Nam. VIETBAY là công ty hàng đầu tại Việt Nam hoạt động chuyên nghiệp trong lĩnh vực tư vấn và cung cấp bản quyền phần mềm, giải pháp công nghệ cao với vị thế vững chắc trên thị trường phần mềm bản quyền nói chung và công nghệ giải pháp CAD/CAM/CAE/PLM nói riêng với 15 năm kinh nghiệm.
Để thoả mãn tốt nhất mong đợi của khách hàng, lãnh đạo và CBNV Vietbay không ngừng đổi mới, nâng cao trình độ kỹ năng để luôn theo kịp và làm chủ công nghệ nhằm thực hiện tốt nhất sứ mệnh Tăng Niềm tin - Thêm Giá trị thông qua việc chuyển giao giải pháp công nghệ tiên tiến hiệu quả và dịch vụ chuyên nghiệp phù hợp xu thế của Cách mạng công nghiệp 4.0.
Chất lượng dịch vụ là yếu tố hàng đầu đưa Vietbay trở thành đối tác có năng lực triển khai công nghệ phần mềm tốt nhất Việt Nam hiện nay. Chính sách Hợp tác với cam kết đã giúp cho Vietbay trở thành Đối tác chiến lược của hàng trăm hãng công nghệ trên thế giới và là Nhà cung cấp tin cậy của hàng ngàn khách hàng từ nhiều lĩnh vực ngành nghề khác nhau, đặc biệt là các công ty đa quốc gia, công ty có vốn đầu tư nước ngoài, các bộ ban ngành, các ngân hàng tổ chức tài chính chứng khoán, các viện nghiên cứu, các trường đại học cao đẳng và hệ thống đại lý là các công ty tin học thương mại trên khắp Việt Nam.
Review Vietbay
Đồng nghiệp thân thiện vui vẻ nhưng Chậm lương, SALE không có hoa hồng
Giám đốc là nữ mà trịch thượng, thượng đẳng, hay chửi bậy
Đừng vào đây làm