- Communication management:
- Develop holistic approach and action plan to enhance overall SPX brand image and maintain high brand consistency across all channels (from online to offline)
- Establish clear communication strategy and execution plan for cross-functional & business projects/ initiatives such as: riders/ drivers activities, feature launching, new policy roll-out to related parties
- Create and maintain smooth communication flow among internal SPX: right information to be delivered to right persons, and at the right time
- Social Media:
- Build up strong social community to increase brand awareness for SPX on social and connect with riders/ drivers to improve their engagement/ commitment with the company
- Social seeding to mitigate seller and rider sentiment towards SPX
- Crisis Management:
- Manage overall social sentiment towards SPX and work with PR/ risk management/ legal on crisis management if needed
- Minimize noise levels & escalation on social media as well as work with PR/ ER to align key message in case of crisis handling
- Online & Offline Visibility Management:
- Manage visibilities on website & rider app, consolidate requests from different stakeholders
- Manage POSM/ Offline materials requests form stakeholders and design to maintain brand consistency
- Leadership:
- Lead, manage and grow a team in conceptualizing, executing and optimizing marketing communication projects to drive impact: Define team’s SOW, monitor and manage project performance KPIs; escalate issues with proposed solutions promptly to management, then closely monitor on mitigation implementation
- Lead a team with diverse backgrounds ; able to provide guidance and feedback to ensure for overall team’s achievement and development
- Possess solid knowledge and experience communication strategy
- Have experience in branding strategy, brand reputation protection
- Have strong connection with brands and experience in running partnership programs
- Possess experience in event planning is a plus
- Highly meticulous and good at coordination, able to work under extreme pressure
- Willing to be hands-on with strong project management and executional abilities
- Proven leadership capabilities, driven, resilient, reliable and more importantly, someone who enjoys working in a fast-paced environment
- At least 2 years of team management experience
- At least 5 years of work experience, preferably in Marketing, Project Management or other relevant experience(s)
- Excellent command of English
Công ty TNHH DVTM & XNK Việt Anh được thành lập năm 2004, hoạt động chính trong lĩnh vực sản xuất, kinh doanh, xuất nhập khẩu thiết bị chiếu sáng và thiết bị điện. Nhà máy sản xuất của công ty Việt Anh có quy mô rộng trên 30.000 mét vuông cùng hệ thống dây chuyền khép kín, công nghệ hiện đại, sản lượng trung bình mỗi ngày đạt hơn một triệu sản phẩm.
Công ty Việt Anh cung cấp đa dạng các sản phẩm đèn chiếu sáng như đèn led bulb, trụ nhôm, trụ nhựa, âm trần, ốp trần, led tuýp, pha led, led đĩa, led tích điện, đèn cảm ứng, đèn đội đầu…và các thiết bị điện như ấm siêu tốc, aptomat, ổ cắm điện, vợt muỗi…Tất cả các sản phẩm đều được sản xuất với linh kiện cao cấp, đạt tiêu chuẩn quốc tế, đèn led có hiệu suất phát quang cao, tuổi thọ bóng từ 30.000 – 50.000 giờ chiếu sáng, tiết kiệm 85% điện năng.Vật liệu sản xuất có độ bền cao, khả năng tái chế 100%, an toàn cho người sử dụng, thân thiện với môi trường.