Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary
- Assist Senior EVP Marketing in routine and non-routine operating and administrative activities and be the main coordinator to support MKT team in logistics and business activities.
- Assistant to EVP – Marketing:
- Consolidate data & prepare decks for monthly BSHS reports submit to EXCOM, AOP, EC...
- Cooperate with related sub-functions to consolidate data to make the reports for EVP MKT as request, doing delegation, forward important annoucement to the team, etc.
- Support EVP to review and check documents before getting the approval to comply with policy and highlight exceptional cases
- Prepare and manage the EVP's working plans (quarterly, monthly, yearly) to ensure timely execution
- Handle travel arrangements, itineraries, and other paperwork for the EVP.
- Organize logistics for business trips, meetings, workshops, and training sessions of EVP
- Coordinate invitations, visa applications, and accommodation for Marketing visitors
- Prepare and consolidate decks for for internal and externa business meetings
- Assist in making and/or following up with business paperwork (contracts/ memo/ announcements...)
- Maximize efficiency in administrative tasks related to travel and expense claims.
- Coordinate with A&M Mgr to build T&E budget for MKT
- MKT Coordination:
- Collaborate with People & Culture team and support to organize training workshops, activities for MKT team
- Plan and execute Reward & Recognition Ceremonies for quarterly and yearly awards.
- Organize AOP meetings, offsite meetings, and team-building events, including logistics and agenda planning
- Support to receive information, instruction from HO and deliver to all teams to ensure timeline, regulation, business target
- Ensure timely submission and follow-up of documents for approvals on various platforms (Coupa, LDMS, SAP, Travel Booking, T&E...)
- Support to coordinate with Marketing teams for community and charity fund events
- Assist in coordinating company events and managing logistics for company's initiatives
- Support EVP - MKT to coordinate and organize engagement activities for Marketing team to build up One Team culture
- Other tasks as assignment by Line Manager
- Bachelor, major in BA, English is preferred
- Efficient at Secretary skill
- Good office management skill
- Good time management and planning skill
- Good communication skill
- Good project management skill
- Good at English, especially in speaking and writing
Asia Aventura được thành lập vào năm 2001 với tư cách là chuyên gia trekking đầu tiên ở miền Bắc Việt Nam. Kể từ đó, Chúng tôi đã hợp tác với một số công ty lữ hành quốc tế để mở ra những góc nhỏ của Đông Dương với thế giới. Không chỉ đóng vai trò là người điều phối mặt đất tại địa phương, chúng tôi còn liên tục đi tiên phong trên các tuyến đường mới và phát triển nhiều tour du lịch dành riêng cho họ. Dịch vụ của chúng tôi, được hoàn thiện trong 12 năm qua, giúp củng cố sự hợp tác qua từng năm.
Asia Aventura vẫn là một công ty nhỏ với 40 nhân viên toàn thời gian nhưng chúng tôi muốn tiếp tục tập trung vào chuyến phiêu lưu ban đầu của mình và khái niệm du lịch ngoài đường (phiêu lưu mềm) thay vì mở rộng sang dịch vụ du lịch đại chúng.
Asia Aventura luôn tìm kiếm việc tuyển dụng và giữ chân những tài năng xuất chúng, phát triển mạng lưới chiến lược và phát huy sức mạnh tổng hợp của mình trong ngành du lịch Đông Nam Á.
Đội ngũ của chúng tôi bao gồm các chuyên gia tài năng cao với nền tảng đa dạng về văn hóa và kỷ luật. Môi trường làm việc mạo hiểm của chúng tôi mang lại nhiều cơ hội để phát triển cá nhân và phát triển nghề nghiệp.
Nếu bạn thích đi du lịch và muốn làm việc trong một môi trường năng động và đầy thử thách, hãy gia nhập một trong các văn phòng của chúng tôi hoặc thành lập văn phòng Aventura mới với chúng tôi.
Chính sách bảo hiểm
- Hưởng đầy đủ quyền lợi BHXH, quyền lợi khác theo Luật Lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding, du lịch nghỉ mát hàng năm
Lịch sử thành lập
- Vào những năm 1990, Việt Nam gần như là một điểm đến chưa được biết đếnngay cả với những người đi theo con đường di sản cổ điển.
- Cho đến năm 1997, các công ty lữ hành mạo hiểm bắt đầu để mắt đến Việt Nam nhưng chọn đây làm điểm đến chính.
- Tốt nghiệp năm 1997, Nguyễn Mạnh Hòa trở thành hướng dẫn viên địa phương cho Allibert. Nhà điều hành hoạt động trekking lớn nhất thế giớiVào thời điểm đó điều kiện du lịch ở những nơi xa xôi đó vô cùng khó khăn nhưng Hòa đã tìm thấy thứ mà anh có thể cống hiến cả đời cho du lịch mạo hiểm
- Sau 5 năm rong ruổi trên nhiều cung đường Việt Nam, Lào và Campuchia, Hoa thành lập Asia Aventura vào năm 2001 với tư cách là chuyên gia trekking đầu tiên ở miền Bắc Việt Nam
- Kể từ đó, Asia Aventura đã hợp tác với một số công ty lữ hành quốc tế để mở ra những góc nhỏ của Đông Dương với thế giới
- Không chỉ đóng vai trò là người điều phối mặt đất tại địa phương, chúng tôi còn liên tục đi tiên phong trên các tuyến đường mới và phát triển nhiều tour du lịch dành riêng cho họ
Mission
Dịch vụ của chúng tôi, được hoàn thiện trong 12 năm qua, giúp củng cố sự hợp tác qua từng năm Asia Aventura vẫn là một công ty nhỏ với 40 nhân viên toàn thời gian nhưng chúng tôi muốn tiếp tục tập trung vào chuyển phiêu lưu ban đầu của mình và khái niệm du lịch ngoài đường (phiêu lưu mềm) thay vì mở rộng sang dịch vụ du lịch đại chúng.