Position's role:
- Drive continuous improvement of the overall Sales, Operations, and Inventory Planning process by implementing best practices and achieve expected service level of delivery to markets with minimized inventory and the lowest cost
- Lead regional process improvement projects and maximize output from team members and leverage internal resources to supports the organizational focus
Responsibilities:
- Provide strategic support to the regional SCM leader in making data-driven decisions.
- Manage and prioritize SCM projects, allocate resources effectively, and track progress.
- Develop and implement standardized SCM processes across the APAC region.
- Drive the Annual Operating Plan, ensuring target achievement and KPI alignment.
- Analyze regional business environments and implement best practices.
- Contribute to long-term SCM strategies and operational excellence.
- Design and maintain regional SCM policies, guidelines, and systems. - Collaborate with global and regional teams to ensure alignment and standardization.
- Streamlining SCM processes like lead time management, EDI, and intercompany ATP.
- Collaborating with country leaders to optimize inventory levels, reduce excess stock, and improve S&OP KPIs.
- Analyzing inventory data to identify trends and drive continuous improvement.
- Developing and maintaining inventory management policies and guidelines.
- Participating in regular planning meetings to ensure alignment and effective decision-making.
- Aligning inventory planning with the annual operating plan and product life cycles.
- Implementing cross-functional strategies to optimize inventory across the region.
Job requirements
● Master’s degree of SCM major is preferred. Deep level of knowledges and 5-10 years experiences in S&OP (Sales and Operations Planning) with basic understanding of E2E SCM including manufacturing & purchasing, order management
● Experience of global/cross-country S&OP jobs
● User experience of ERP (SAP is preferred)
● With a strong conceptual understanding of Global Supply Chain & Inventory Management practices & techniques desired
● Proven leadership and team management skills with strong interpersonal communication ability with multi-national colleagues and adaptation
● Strong Project management skills and experiences (SCM area is preferred), scheduling, resource management, problem solving and collaboration.
● Open minded, take challenges & embrace changes with innovation and creativity
● Excellent communication and presentation skills
● Strong analytical skills. Advanced skills of reporting & analysis, good with numbers. Good at tools functionalities in spreadsheet and presentation slides.
● Logical thinking and ability to work under high pressure. Take actions in demanding environment
● Fluent in English in both written and oral
Entalpia Eurpove Việt Nam được thành lập vào năm 2020. Là công ty dẫn đầu về các giải pháp công nghiệp HVAC-R, Entalpia Europe cung cấp chất làm lạnh cho mát điều hòa không khí và các phụ kiện lắp ráp cho hệ thống điều hòa không khí, cũng như các phụ kiện thông gió, bao gồm các yếu tố đã được chứn minh của hệ thống thông gió: van, bộ khuếch tán, phụ kiện lắp ráp, và các phụ kiện được sản xuất tại Ba Lan. Một trong những sản phẩm hàng đầu của Entalpia Europe là các ống làm mát bằng đồng có cách nhiệt
Điều đáng nói là Entalpia Europe có nguồn gốc kinh doanh trong ngành HVAC bắt nguồn từ năm 1997, nhờ vào công ty Ninhua group Co.,Ltd và từ năm 2002, thương hiệu Icool đặc biệt chú trọng vào chất làm lạnh, và sản xuất các thành phần cho hệ thống điều hòa không khí và thông gió.
Entalpia Europe là một trong những công ty phát triển nhanh nhất trong toàn bộ tập đoàn Icool với trụ sở chính tại Ba Lan và các chi nhánh trên toàn thế giới. Dòng sản phẩm Entalpia Europe không ngừng phát triển để đáp ứng nhu cầu ngày càng tăng của ngành điện lạnh thương mại và gia dụng.