JOB DESCRIPTION:
- Check Air/Sea freight rates with agents/carriers to find competitive pricing, compare rates, and provide quotations to the sales department.
- Support the sales team in quoting, consulting services, schedules for customers for freehand shipments.
- Arrange bookings and monitor shipment progress.
- Check import procedures/purchase costs with the logistics department and provide quotations to agents for DAP, DDP, DDU shipments
- Coordinate with departments to quickly and effectively handle customer requests. Track, notify, update shipping status for customers, agents.
- Process customer and agent data. Keep information and maintain, develop relationships with customers, agents.
- Assist the Accounting department in recovering outstanding debts.
- Resolve any issues related to shipments.
- Prepare work reports, volume reports, and perform self-assessment of monthly KPIs.
- Handle other tasks as assigned by the Manager.
JOB REQUIREMENTS:
- Qualification: Bachelor’s degree in economics, import-export, logistics…
- Experience: At least 1 year in a similar position
- Priority: Know Chinese.
- Skills: Strong communication, negotiation, persuasion, and problem-solving skills.
- Proficient in using office software.
- Good communication skills in English.
- Ability to work independently as well as in a team.
- Dynamic, meticulous, detail-oriented, and able to work under high pressure.
- Commitment to maintaining information confidentiality.
BENEFITS:
- Welfare regime: KPI bonus/Sales bonus, 13th-month salary, holiday and Tet bonuses, annual salary review, birthday gifts, and year-end recognition awards.
- Health care regime and internal cohesion: Periodic health check-ups, annual domestic and international trips, Year-End Party (YEP) and internal engagement activities.
- Regimes according to Labor Law regulations: Social insurance, health insurance, annual leave, Holiday - Tet, ...
- Professional, dynamic environment, opportunities to learn through internal sharing sessions and clear promotion path.
Federal-Mogul Holdings Corporation là nhà cung cấp toàn cầu sáng tạo và đa dạng trị giá 7,3 tỷ USD các sản phẩm chất lượng, thương hiệu đáng tin cậy và giải pháp sáng tạo cho các nhà sản xuất ô tô, xe thương mại hạng nhẹ, xe hạng nặng và xe địa hình, cũng như trong sản xuất điện, hàng không vũ trụ, hàng hải. , đường sắt và công nghiệp.
Federal-Mogul hoạt động với hai bộ phận kinh doanh, mỗi bộ phận có một giám đốc điều hành báo cáo lên Ban Giám đốc của Federal-Mogul. Federal-Mogul Powertrain tập trung vào các sản phẩm hệ thống truyền động thiết bị gốc dành cho ô tô, ứng dụng công nghiệp nặng và công nghiệp; Federal-Mogul Motorparts bán và phân phối nhiều loại sản phẩm trên thị trường phụ tùng xe toàn cầu, đồng thời phục vụ các nhà sản xuất thiết bị gốc (OE/OES) với các sản phẩm xe bao gồm ma sát phanh, khung gầm, cần gạt nước và các bộ phận khác.
Trong hơn một thế kỷ, Federal-Mogul đã phát triển các sản phẩm cải tiến mà khách hàng cần để sản xuất thế hệ xe tiếp theo. Công ty tiếp tục phát triển các cải tiến để cải thiện khả năng tiết kiệm nhiên liệu, giảm khí thải và nâng cao độ bền thông qua các chương trình kỹ thuật, sản xuất, phân phối và dịch vụ khách hàng toàn cầu. Federal-Mogul là đối tác ưa thích của khách hàng toàn cầu.