Phúc lợi
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
Mô tả Công việc
1. Strategies:
• Execute an RTM Roadmap aligned to sales growth initiatives.
• Ensure alignment with channel partners on integrated RTM model and driving RTM execution. Manage interactions with distributors in RTM Capability & Infrastructure.
• Align and cooperate with ASM, RSM to roll out and deploy RTM initiatives.
• Lead the implementation & transfer of best practices in RTM across territories.
• Coordinate the RTM activities and adjust routes to meet customer needs, improve efficiencies, and ensure appropriate controls & reporting are in place to meet statutory & company requirements.
• Analyze, evaluate and assist Sales Team to develop and deploy right RTM.
2. Sales:
• Understanding of Nielsen Data and building the RTM strategy based on the key observations; analyze information and insights against KPIs at a Territory level.
• Drive continuous business improvement in the secondary sales to optimize route productivity and cost efficiencies.
• Sales data analysis & competitor benchmarking.
3. Distributor management:
• Propose goals and KPIs for distributor activities and track ongoing results.
• Analyze distribution matrix and territory mapping to address growth/ expansion opportunities, provide suitable solutions/ RTM models to improve (strengthening, expanding, trade segmentation, outlet classification, routing, re-routing…).
• Analyze and evaluate distributors’ operation profitability (Distributor Assessment), align with Sales Management Team and Distributors on remedial Improvement Plans and Development Plans for 1-3 years where applicable. Follow up implementation and improvements of Sales Team and Distributors.
• Contribute in shaping distributor strategy/planning: classification/ segmentation and trade terms to strengthening strategic partnership with distributors.
• Support Distributor's adherence to trading terms & develop distributor logistics capability in terms of infrastructure, processes and systems.
• Review and optimize Distributor Management Process (open/close, including distribution requirements i.e warehousing, route coverage, tools, finance, back office systems, organizational structure; new route, merging route…), cascade and follow up.
• Assess training needs at distributor level and provide inputs to trade development team - distributor development program.
4. Other accountabilities:
• Work closely with Sales Cap, Trade Marketing, MT to have better alignments related to distribution system, and leverage the system for business growth.
• Budget management.
• Join sales automation projects.
Yêu Cầu Công Việc
1. Education/Professional Qualification:
• University graduate major in Business/Marketing or equivalent
2. Experience:
• Experience: 3-5-year experience in a similar position, nationwide scope, ideally in milk or FMCG e.g drinks/tobacco...
• Experienced in developing new RTM models/ initiatives as an advantage
3. Skills:
• Excellent commercial sense
• Excellent analytical and strategic thinking skills
• Good planning, implementation and presentation
• Excellent sales orientation mindset and strong collaboration skills,
• Ability to convince/influence on VP Sales, SD, RSM, ASM and Distributors
• Fluent communication in both Vietnamese & English
• Project management
• Data handling & analyzing
4. Personality:
• Proactive, self-starter
• Pragmatic problem solving in complex/ambiguous situations
• Highly motivated, energetic, enthusiastic and team oriented
• Strong team player
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Gemtek Technology (Website: http://www.gemteks.com) – Tập đoàn đứng đầu Đài Loan trong lĩnh vực công nghệ không dây băng thông rộng - được thành lập năm 1988, là một trong những nhà nghiên cứu thiết kế, sản xuất, gia công các thiết bị viễn thông không dây băng thông rộng hàng đầu thế giới trong công nghệ hạ tầng mạng viễn thông và các dịch vụ giá trị gia tăng trên nền IP, phục vụ cho đối tượng khách hàng đa dạng từ cá nhân tới doanh nghiệp. Là một trong những đơn vị tiên phong trong lĩnh vực hoạt động của mình, Gemtek bảo đảm năng lực cốt lõi trong việc thiết kế phần mềm và sản xuất để có thể mang sản phẩm tới thị trường nhanh hơn và có tính kinh tế hơn so với các sản phẩm khác. Đồng thời là đối tác chiến lược quan trọng của các tập đoàn lớn thế giới như Alpha, Alcatel lucent, Motorola, Cisco, Intel v.v . triết lý của Gemtek là tạo ra sự kết nối trên toàn thế giới mà không phụ thuộc vào bất kỳ rào cản địa lý nào. Với thế mạnh nghiên cứu phát triển sẵn có cộng với chiến lược phát triển dài hạn tại Việt Nam, tháng 11/ 2018 tập đoàn đầu tư xây dựng một xưởng sản xuất tại Việt Nam, quy mô hiện tại của Gemtek Việt Nam có hơn 2000 công nhân viên. Với tập đoàn, nhiệm vụ hàng đầu là không ngừng đem lại cho thị trường những sản phẩm có chất lượng tốt, tính năng cao và luôn hướng về khách hàng. Bên cạnh đó, trách nhiệm hàng đầu của tập đoàn là coi trọng và quan tâm tới đời sống vật chất cũng như tinh thần của cán bộ công nhân viên. Tôn chỉ của tập đoàn là con người là yếu tố then chốt để tạo nên sự thành công của doanh nghiệp.