Giao Nhận Expolanka (Việt Nam)

Hồ Chí Minh
200 - 500 nhân viên
Vận chuyển / Giao nhận / Kho vận
Đã xác minh

Việc làm Giao Nhận Expolanka (Việt Nam)

Cập nhật 26/11/2025 00:30
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Giao Nhận Expolanka (Việt Nam)
Assistant Manager - PO Management
Giao Nhận Expolanka (Việt Nam)
13 việc làm 15 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 24/04/2025
Hạn nộp hồ sơ: 23/05/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương

Mô tả Công việc

The: Assistant Manager of Purchase Order (PO) Management is to support to oversees and direct the procurement process, focusing on the creation, tracking, and support to management of purchase orders.

This role requires a meticulous individual with a strong understanding of supply chain dynamics, vendor management, and procurement processes.

The Assistant Manager of PO Management supports leads a team responsible for ensuring accurate, timely, and efficient creation, documentation, and execution of purchase orders to meet the organization's operational and financial objectives.

Key Responsibilities:

• Assist with aspects of department as well as serving clients in Order Management with Ocean and/or Air shipping process from inception of purchase order, cargo consolidation and shipment process to final delivery.

• Purchase Order Process: Support to develop and implement standardized procedures for the creation, processing, and documentation of purchase orders. Ensure adherence to company policies, regulations, and compliance standards.

• Vendor Management: Support to coordinate with vendors to confirm purchase order details, negotiate terms, resolve discrepancies, and establish strong relationships to optimize procurement processes.

• System Maintenance: Support to oversee the maintenance and optimization of procurement systems (such as ERP software) to improve efficiency and accuracy in purchase order creation and management.

• Reporting and Analysis: Support to generate reports and analyze data related to purchase orders, monitoring key performance indicators (KPIs) to identify trends, potential issues, and opportunities for improvement.

• Collaboration: Support to collaborate with various departments such as finance, inventory, and operations to ensure seamless integration of purchase order management within the overall supply chain.

• Process Improvement: Support to continuously review and enhance procurement processes to streamline operations, reduce costs, and increase efficiency

Yêu Cầu Công Việc

Qualifications and Skills:

1. Bachelor’s degree in business administration, Supply Chain Management, or a related field.

2. Proven experience of 3 years of purchase order management. Leadership or managerial experience is preferred.

3. Proficiency in using ERP systems and other procurement software for purchase order creation and management.

4. Excellent analytical, organizational, and problem-solving skills.

5. GT Nexus (Infor Nexus) experience is an additional advantage.

6. Comfortable in working with MS Excel for building reports/analyzing data,

7. Experience in working in customer service,

8. Will require to work with multiple customers for managing shipments each week,

9. Versed with building container load planning,

10. Experience in handling export shipments, covering – carrier operations, warehouse operations, export customs processes, export documentation etc.,

This job description is meant to provide a general understanding of the responsibilities and qualifications expected in a Manager - PO Management role. Companies might have specific requirements and variations in job roles based on their unique needs and industry specifics.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
Floor M.02, Tower B, Viettel Building, 285 Cach MangThang 8 Street. Ward 12,District 10, HCMC, Vietnam

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Công Ty TNHH Giao Nhận Expolanka (Việt Nam)
Giao Nhận Expolanka (Việt Nam) Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Lô M02, Tầng M, Tháp B, Tòa nhà Viettel, Số 285 Cách Mạng Tháng Tám, Phường 12, Quận 10, Thành phố Hồ Chí Minh

Expolanka Freight (EFL) là một trong những nhà cung cấp giải pháp giao nhận và hậu cần lớn nhất với đại diện khu vực thông qua hơn 60 văn phòng tại 25 quốc gia ở Châu Á, Châu Phi, Trung Đông và Hoa Kỳ. Với sự tập trung mạnh mẽ vào việc lấy khách hàng làm trung tâm và khả năng cung cấp thành công các giải pháp theo chiều dọc như thời trang, thực phẩm tươi sống, dược phẩm, viễn thông, công nghệ và thể thao trên toàn cầu, EFL đã nổi lên như một công ty mạnh mẽ ở tất cả các lĩnh vực mà nó đại diện. Công ty TNHH Expolanka Freight (Việt Nam) được thành lập năm 2004 có trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh và hiện nay chúng tôi có hơn 100 nhân viên tại 4 văn phòng tại Thành phố Hồ Chí Minh, Hà Nội, Hải Phòng & Đà Nẵng.

 

Những nghề phổ biến tại Giao Nhận Expolanka (Việt Nam)

Bạn làm việc tại Giao Nhận Expolanka (Việt Nam)? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Giao Nhận Expolanka (Việt Nam)

Giao Nhận Expolanka (Việt Nam)

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo