Việc làm Kintetsu World Express Việt Nam

Cập nhật 14/12/2024 19:07
Tìm thấy 3 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Kintetsu World Express Việt Nam
Ocean Booking Staff
Kintetsu World Express Việt Nam 1.5★
4 đánh giá 29 việc làm 2 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 14/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 06/02/2025
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Đang cập nhật
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

Mô tả công việc

f the booking process.
The Ocean Booking Staff is responsible for delivering outstanding service to both internal and external customers, providing shipping schedule information and shipping instructions (bookings), updates on changes in destinations, and delays in transit, and checking the profit and loss for shipments. The staff must promptly respond to customer inquiries and complaints adhere to established quality guidelines, and coordinate closely with relevant departments to ensure the smooth and proper execution
• Cross- check carriers&039; debit notes or invoices and confirm payment.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Maintain consistent, clear communication with all relevant parties.
• Make internal shipment instructions based on the Sales & Marketing&039;s information and quotation and provide timely handover to the Document Team.
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Maintain all booking- related data and update booking requests on daily App
• Work closely with the customer, Sales & Marketing, and Logistics departments to ensure proper booking procedures are followed.
• Notify customers and the Sales & Marketing of any schedule changes or booking delays.
• Place booking with carriers/co- loaders as directed by the Sales & Marketing and Procurement & Pricing Team/Ocean Booking Supervisor/carrier guideline from GPC
• Notify superiors of any irregular issues on time.
• Collaborate with the Sales & Marketing and Procurement & Pricing Team to handle any loss cases that require management approval.
• Ensure the smooth day- to- day operation of designated customer bookings and capacity.
• In collaboration with the team supervisor, establish a waitlist and rolling list as needed.
• Report to direct superiors as requested.

Yêu cầu công việc

► Education and experience:
• At least 01 year of experience in the forwarding and logistics industry with a solid understanding of its processes and practices.
• Working knowledge of all operational procedures and practices.
• College or Bachelor&039;s degree.
• Proficient in using systems for booking, documentation, shipping insurance, and intranet.
► Required skills and abilities:
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, etc.) is an advantage.
• Skilled in PC usage and familiar with business systems relevant to the role to effectively troubleshoot problems.
• Ability to work well under pressure and in a fast- paced environment.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place:
- HCM Office: Bluesky Office, 01 Bach Dang, Ward 2, Tan Binh District, HCMC
- HAN Office: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Insurance: 24 hours&039; Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Annual Salary Increase: once per year
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM

Quyền lợi

Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Lương tháng 13 + Bonus
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Chăm sóc sức khoẻ
Thưởng

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-14 01:55:02

Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Kintetsu World Express Việt Nam
Kintetsu World Express Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 10 & 14, khối văn phòng và khách sạn B- Cao ốc Airport Plaza, Bluesky Office Building. Số 1 Bạch Đằng, Phường 2, Quận Tân Bình, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam.

KWE cung cấp các dịch vụ và giải pháp toàn diện kết hợp giao nhận hàng hóa đường hàng không, giao nhận hàng hóa đường biển và đầy đủ các dịch vụ hậu cần để cung cấp "Giải pháp phân phối tối ưu" cho khách hàng trên quy mô toàn cầu.

Kintetsu World Express Vietnam, Inc. (KWE VN) được chính thức thành lập vào ngày 28 tháng 3 năm 2005. Trong chặng đường 16 năm của KWE VN, toàn thể CBCNV KWE VN đã góp phần vào một hành trình nỗ lực không mệt mỏi vượt qua khó khăn, thách thức để phát triển và phát triển của công ty. Chúng tôi tôn vinh sự đổi mới, tính toàn vẹn và đa dạng. Chúng tôi cam kết cung cấp cơ hội bình đẳng trong việc làm. Chúng tôi có nhiều chính sách, thủ tục và chương trình chính thức để phát huy tốt nhất năng lực của đội ngũ nhân viên.


Review Kintetsu World Express Việt Nam

1.5
4 review

13/09/2024
Nhân Viên Dịch Vụ Khách Hàng tại Hồ Chí Minh

Công ty suy thoái lắm rồi (RV)

08/10/2024
Nhân Viên Văn Phòng tại Hà Nội

Sếp nhiệt tình chỉ bảo, tạo nhiều cơ hội, nhiều drama

17/05/2024
Nhân viên tại Hà Nội

Môi trường không được tốt, tranh giành, nịnh bợ

Những nghề phổ biến tại Kintetsu World Express Việt Nam

Bạn làm việc tại Kintetsu World Express Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Kintetsu World Express Việt Nam

Kintetsu World Express Việt Nam

Click để đánh giá