Việc làm Công Ty TNHH Mãi Tín

Cập nhật 30/10/2024 09:58
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Mãi Tín Bình Định
Import Export Documentation Staff
Công Ty TNHH Mãi Tín
14 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 18/01/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

Mô tả Công việc
The Documentation Executive role will be responsible for all documentation issues.
Handle export/ import shipments from/ to Vietnam according to all given requirements and rules; regulations externally as well as internally including SOP. Take care of customer service and documentation.
Check shipping instruction from shipper and create Bills of Lading in system. Do all request for amendment as per instruction from shipper.
Check again documents and send cargo manifest / freight manifest to PODs after vessel departs.
Check final loading list of each vessel in order to send loading confirmation to customers.
Check rate agreement, send debit note to customer for their payment and request accountant to issue invoice
Following with payment in order to make telex release / surrendered bill in time.
Update monthly export report to management / relevant departments
Update marketing person for the day of cargo arrival if payment is still not settled.
Solve any problem may happen to the cargoes until cargo to be released.
Handle export/ import shipments from/ to Vietnam according to all given requirements and rules; regulations externally as well as internally including SOP. Take care of customer service and documentation.
Check shipping instruction from shipper and create Bills of Lading in system. Do all request for amendment as per instruction from shipper.
Check again documents and send cargo manifest / freight manifest to PODs after vessel departs.
Check final loading list of each vessel in order to send loading confirmation to customers.
Check rate agreement, send debit note to customer for their payment and request accountant to issue invoice
Following with payment in order to make telex release / surrendered bill in time.
Update monthly export report to management / relevant departments
Update marketing person for the day of cargo arrival if payment is still not settled.
Solve any problem may happen to the cargoes until cargo to be released.

Yêu cầu công việc

Yêu Cầu Công Việc
Bachelor's degree either in Marine Transportation or Foreign Trade or Economics or Logistics Management
Skills Good English and communication, problem solving skills. Good at excel is an advantage
Experience in import documentation for shipping, logistics companies is an advantage
Basic shipping knowledge
Good teamwork spirit; being hard working, careful and responsible, able to work under pressure,

Quyền lợi được hưởng

Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Mãi Tín Bình Định
Công Ty TNHH Mãi Tín Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:

Công Ty TNHH Mãi Tín Bình Định 100% vốn đầu tư của Nhật, chuyên sản xuất và xuất khẩu mặt hàng thủy sản đông lạnh

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  •  Công ty được thành lập năm 2018

Mission

  • Công ty 100% vốn đầu tư của Nhật, chuyên sản xuất và xuất khẩu mặt hàng thủy sản đông lạnh

Những nghề phổ biến tại Công Ty TNHH Mãi Tín

Bạn làm việc tại Công Ty TNHH Mãi Tín? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công Ty TNHH Mãi Tín

Công Ty TNHH Mãi Tín

Click để đánh giá