- Support for the direct tax, indirect tax, and transfer pricing matters for group of companies in Vietnam.
- Ensure the compliance of local tax requirements. This includes review or prepare tax returns, where appropriate.
- Implement strategic tax planning initiatives to optimize clients' financial positions.
- Assess local entities’ operations are aligned with the group tax policies.
- Prepare and review tax returns, ensuring accuracy and adherence to deadlines.
- Stay up-to-date with changes in tax laws and regulations, and communicate implications to clients and internal teams.
- Identify and implement tax digitization and automation processes.
- Work and support for tax audits with close collaboration with finance teams.
- Maintain strong relationships with both internal & external stakeholders.
- Other tasks assigned by the Reporting Manager.
- Above 5 years of tax experience in a public accounting firm (Big 4 preferred) and/ or MNC handling corporate tax, VAT, etc.
- Technically strong with solid knowledge and experience in corporate tax compliance and VAT, WHT and transferring price.
- Mature, proactive, resourceful and hands-on with good initiative.
- Independent worker who is able to work well with minimal supervision.
- Degree in Accounting or Taxation.
CÔNG TY TNHH MEDIPHAR USA
Năm 2004 là năm đầu tiên đánh dấu sự hình thành và phát triển của công ty TNHH Mediphar USA – Công ty chuyên sản xuất và phân phối thực phẩm bảo vệ sức khỏe danh tiếng nhất Việt Nam hiện nay. Sau hơn 15 năm thành lập, với những thành tựu và thử thách nhất định, hiện tại Mediphar USA đã có hơn 100 sản phẩm chủ đạo, được kiểm định chất lượng chặt chẽ từ Bộ Y tế và được phân phối rộng khắp trên cả nước.
Nhờ sự dẫn dắt tài tình và giàu kinh nghiệm của ông Vũ Đức Mạnh – Tổng giám đốc công ty. Cùng hơn 300 công – nhân viên tài ba, tâm huyết. Đã và đang giúp tên tuổi Mediphar USA ngày một được khẳng định. Không chỉ đối với thị trường trong nước, mà các sản phẩm của Mediphar USA đã và đang có mặt tại nhiều nước khác như: Thái Lan, Singapore, Indonesia, Mỹ, Canada….
Hiện tại, với hơn 1.000 nhà phân phối bao gồm: các đơn vị nhà thuốc, phòng mạch, phòng khám, siêu thị, cửa hàng mỹ phẩm…. lớn nhỏ, trải dài từ Bắc vào Nam. Đã giúp thương hiệu Mediphar USA đến gần hơn với cộng đồng. Góp phần bảo vệ và hỗ trợ sức khỏe cộng đồng một cách hiệu quả nhất. Đó chính là niềm vinh dự và hạnh phúc, cũng như sự khẳng định thương hiệu Mediphar USA.