Mô tả công việc
■Position overview
We are seeking proactive, strategic and communicative individuals to join our Material Management team in Ho Chi Minh City, Vietnam. In this role, you will be responsible for ensuring the timely delivery of materials required for our product development while managing communication with suppliers regarding quality issues. You will closely collaborate with cross-functional teams to maintain strong relationships with suppliers, monitor delivery schedules, and proactively address any quality concerns.
■Key Responsibilities
• Develop and maintain material delivery schedules to meet production timelines and minimize delays.
• Communicate regularly with suppliers to discuss material quality issues, resolve problems, and drive continuous improvement in supplier performance.
• Monitor material costs and negotiate with suppliers to achieve cost-effective purchasing while maintaining quality standards.
• Collaborate with product development, design, and quality control teams to understand material requirements and ensure alignment with production needs.
• Analyze material data and market trends to identify opportunities for cost savings and process improvements.
• Build strong relationships with suppliers to foster trust, improve delivery performance, and support innovation in materials development.
• Manage all bulk fabric coordination with Mills post-development: Greige booking, bulk lot approval, testing, and delivering KPIs “On-time delivery” and “Right—first-time” materials.
• Mitigate material & trim issues with suppliers & factories.
• Lead discussions with internal and external stakeholders for material quality/color achievability as production ramps up.
• Coordinate with the sustainability team on RSL.
Yêu cầu công việc
• Bachelor's degree in Textile Engineering, Supply Chain Management, Business or a related field.
• From 3+ to 8+ years of experience in materials, supplier management, preferably in the footwear industry. Candidates who have worked with Nike, Adidas, New Balance, or major sportwear companies are welcomed.
• Strong written and verbal communication skills, including meeting facilitation & presentations in both English and local language.
• Excellent negotiation, and problem-solving skills.
• Strong understanding of materials specifications and quality standards.
• Proven track record of improving supplier performance and managing delivery schedules.
• Proficient in Microsoft Excel, Outlook, Word, Power Point and data analysis tools.
• Fluent in Japanese or English spoken and written; Chinese (Mandarin) or Korean is a plus.- Factories & partners: HCMC, Binh Duong Province, Binh Phuoc Province etc.
- Visit factories and partners on a weekly basis, using company’s car.
- In case of overnight business trip, daily allowance and accommodation are offered.
Quyền lợi được hưởng
■Working time
Mon - Fri: 8:00-17:00
■Salary:
[Staff level/3+ years] Basic salary VND 15,000,000 + Allowances
[Senior level/5+ years] Basic salary VND 19,000,000 + Allowances
[Professional level/8+ years] Basic salary VND 25,000,000 + Allowances
■Benefits :
- BH theo luật
- Thử việc 85%
- Review lương: 1 lần/năm
- Lương tháng 13
- Phụ cấp tiếng Nhật
- Phụ cấp đi lại (dựa vào số km từ nhà đến công ty)
- Phí gửi xe
Newlife Pack tự hào là đơn vị đầu tiên tại Việt Nam cung cấp giải pháp bao bì số dựa trên nền tảng công nghệ QR CODE biến đổi và công nghệ blockchain hoàn toàn bảo mật giúp Doanh nghiệp chống hàng giả, bảo vệ thương hiệu, quản trị chuỗi cung ứng và truyền thông tiếp thị số.
Các thương hiệu giờ đây được cung cấp sự minh bạch trong chuỗi cung ứng và có khả năng tham gia trực tiếp vào các cuộc trò chuyện hai chiều với người tiêu dùng cuối, có ý nghĩa xây dựng các kết nối dài hạn và niềm tin của khách hàng đối với thương hiệu.
.Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm cao cấp 100%
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2008
Mission
- Các thương hiệu giờ đây được cung cấp sự minh bạch trong chuỗi cung ứng và có khả năng tham gia trực tiếp vào các cuộc trò chuyện hai chiều với người tiêu dùng cuối, có ý nghĩa xây dựng các kết nối dài hạn và niềm tin của khách hàng đối với thương hiệu.Sứ mệnh của chúng tôi là giúp khách hàng cải thiện doanh thu vượt qua mong đợi thông qua các sản phẩm bao bì và các giải pháp bao bì sáng tạo.