- The job holder leads portfolio management by providing support in planning, coordination of financial objectives and deliverables for the portfolio of both traditional projects/initiatives implemented through Waterfall methodology and customer journey digitization initiatives implemented through Agile methodology.
- The job holder collaborates with cross-functional teams within the Transformation Office and other divisions in the bank to ensure operational consistency across bank-wide initiatives in tracking and governing progress, managing resources and communicating with stakeholders.
- Operations Support and Governance
- Design the operational process across the initiative lifecycle to ensure standartized approach across all type of initiatives/projects.
- Update operational processes on a regular basis and facilitate the set up of new initiatives and tribes in accordance with required standards.
- Support the development of tools/templates and guide initiative teams on how to fill in and update initiative progress on the tools/templates created.
- Apply and maintain tools/templates used to track and report across the portfolio of transformation initiatives (Foundational and Agile), define monitoring tools/templates and customize as needed.
- Provide logistics support for Head of IPMO and the team, CEO workshops, governance meetings, and be the contact point for building the Agile working environment for the Transformation Office.
- Consolidate and prepare progress reports for STEERCO, TECO, BOM, BOD leadership committees timely and accurately.
- Resource Management
- Collaborate with stakeholders in Business Units / Divisions to identify high level resource planning requirements to ensure optimal resource utilization.
- Track and control resource usage efficiency to ensure sufficiency for all units in the Transformation Office and for bank-wide initiatives within approved plan.
- Portfolio Management
- Work with transformation initiative leads and teams to understand progress of their assigned portfolio and track the accuracy of inputs for tools.
- Work with initiative leads to change initiative status and solve problems as required, report key challenges, track progress, recognize financial values and manage use of monitoring tools.
- Proactively guide initiative teams, Business Units and Divisions for effective cross-functional collaboration.
- Control quality and compliance of initiatives with required standards.
- Escalate issues or risks of potential impact on performance via portfolio reporting to Sponsors / STEERCO / TECO committees to facilitate the decision making process.
- Support the iPMO Lead in developing Early Warning System (EWS).
Head of iPMO
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
initiative teams within the Transformation Office and the Bank
Key Relationships - External Stakeholders
partners providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- At least 8 years of project or program management experience in Waterfall or Agile methodologies
- Project or program management experience in a bank or technology organization including banking product development, performance management, IT project implementation
- Demonstrated experience working in a transformation office to drive a large organization-wide transformation program
- Strong experience in performance tracking and management including operating rhythm of performance reviews
- Strong knowledge and experience in blending traditional project management principles and practices with an Agile development approach in the right proportions to fit large, complex, mission-critical, enterprise-level projects
- Bachelor’s or Master's degree in Technology, Business, Banking and Finance or relevant discipline
- Project management certification in PMP, PgMP will be advantageous
Công ty TNHH Phát triển Phần mềm Toshiba (Việt Nam)là một trong số ít trung tâm phát triển phần mềm nước ngoài trên toàn thế giới của Tập đoàn Toshiba, trực thuộc Trung tâm Công nghệ & Kỹ thuật Phần mềm Doanh nghiệp Toshiba (SWC). Chúng tôi có một người anh chị em ở Ấn Độ với khoảng 1000 kỹ sư, tập trung vào phát triển phần mềm nhúng. Gần đây, chúng tôi đang phát triển phần mềm cho nhiều sản phẩm và giải pháp của Toshiba, bao gồm các lĩnh vực kinh doanh sau:
(i) Hệ thống & Giải pháp Năng lượng,
(ii) Hệ thống & Giải pháp Hạ tầng,
(iii) Thiết bị điện tử & Giải pháp lưu trữ,
(iv) Giải pháp kỹ thuật số.
Ngoài ra, TSDV cũng đang thực hiện các hoạt động R&D về các công nghệ phần mềm cơ bản tiên tiến. Mục tiêu của chúng tôi là trở thành trung tâm phát triển cốt lõi ở nước ngoài của Toshiba và là công ty hàng đầu trong lĩnh vực phát triển phần mềm.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Nghệ thuật
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- 2007: Thành lập Công ty
Mission
- Học hỏi và lưu giữ các công nghệ cốt lõi của tập đoàn Toshiba biểu tượng xong
- Để thực hiện sự phát triển có hiệu quả chi phí cao biểu tượng xong
- Để hỗ trợ lập kế hoạch và phát triển các sản phẩm của Toshiba cho các thị trường mới nổi
Review Toshiba Software Development (Vietnam) Co., Ltd.
Đồng nghiệp thân thiện, có nhiều chương trình đào tạo tuy nhiên quy trình làm việc nhiều khi khá cứng nhắc
Công ty tốt(GL)
Lương ổn so với mặt bằng chung(IT)