Your Role
You will be responsible for enabling transport activities by executing bookings, entering orders + generating all required export documentation while liaising with our customer care specialists to ensure all requirements are met (in a timely + efficient manner).
Your Responsibilities
You will do this by working with a variety of internal + external stakeholders while focusing on the following key objectives:
- To review + ensure alignment of shipping instructions, clarifying any deviations/conflicts taking country regulations, export compliance, rate + routing information into consideration.
- To issue BAL specimen + release BAL B/L as per financial guidelines + working instructions.
- To timely + accurately submit carrier OBL instructions, VGM + security filings.
- To ensure departure confirmations (or deviations v. scheduled departure) are shared with the CCLs.
- To immediately escalate problems, operation disputes or discrepancies to more senior roles as relevant.
- To monitor the operational performance of carriers + other vendors, escalating/creating awareness if performance + commitments are not being delivered.
- To collaborate with CCLs through proactive provision of information, knowledge, solutions + alternatives to deliver customer satisfaction.
- Bachelor Degree majoring in International Business, Import-Export, Economics or relevant major.
- At least 1 year experience working in the same position.
- Basic knowledge about import / export process.
- Good at communication, time management and problem solving skills.
- Being careful, customer-oriented and detail-oriented.
- Good learner.
- Good command of English.
Our global logistics network, cutting-edge IT systems, in-house expertise and excellent customer service is proof of our dedication to be the market leader. These attributes have placed us at the forefront of our industry, and positioned us to continue increasing the scope of our customer solutions and services. Kuehne + Nagel gives employees the opportunity to learn and develop; to grow and perform to their fullest potential within a global work environment. We offer performance driven remuneration and total rewards and benefits.
Công ty TNHH Sản xuất kinh doanh Sứ Hảo Cảnh được thành lập năm 2001 tại KCN Tiền Hải, Thái Bình. Giấy phép kinh doanh số: 1000265248 do Sở Kế hoạch và Đầu tư tỉnh Thái Bình cấp lần đầu ngày 08/03/2001. Ngành nghề: Sản xuất, kinh doanh sản phẩm sứ vệ sinh, sứ mỹ nghệ, các mặt hàng sen vòi và linh kiện cho thiết bị vệ sinh; Sản xuất gạch ốp lát Ceramic; mua bán nguyên vật liệu, hóa chất cho sản xuất men sứ; Vận tải hàng hóa. Là công ty có bề dày kinh nghiệm gần 15 năm trong lĩnh vực sản xuất, mua bán các sản phẩm sứ cao cấp và sứ dân dụng. Với quy mô sản xuất lớn, hệ thống máy móc thiết bị hiện đại, đội ngũ công nhân tay nghề cao với trên 1.800 lao động, các sản phẩm của Sứ Hảo Cảnh được nhiều đối tác tin dùng, có mặt trên khắp thị trường trong nước và nước ngoài