RESPONSIBIITY:
1. Client Service:
- To review renewal list for timely reminders to clients
- To offer renewal quotations and new quotations for new clients
- To request Business Processing Division to issue policy, endorsement, issue Chinese policies and send to clients.
- To look for new clients, approaching clients, selling insurance and taking care of clients
- Create, structure and manage paper, email files and other documentations in accordance with agreed processes and procedures of Marketing Divisions
- Co-ordinate efforts of all Departments/ Divisions and work as intermediary on behalf of the Line Management(s)
- To conduct non-life insurance seminars/trainings for both current and potential clients (explain the cover of insurance policy and claim procedure)
- To organize risk management seminars/trainings for existing clients
- To execute risk survey at client’s site as basis for offering quotation and continue following up the recommendations of risk survey, if any
- To check insurance claims to solidify trust and safeguard reputation.
2. Outstanding/Unclear Premium:
- To update the status of outstanding premium and follow up the overdue premium to ensure collecting premium fully and timely
3. Business Administration:
- To report any unusual problems to Line Management(s)
- To Interview potential/prospective clients to get data about their financial resources and discuss existing coverage for business estimation
- Monthly and quarterly Gross Written Premium analysis report, expenses analysis report, Data checking
- Assist Line Management(s) in finishing Projection template report, estimated performance report and other reports assigned by Line Management(s)
4. With concerned departments:
· To cooperate with Claims Divisions:
- To settle the claim smoothly for customers in compliance with the company’s procedure
- To follow up any pending claim cases
- To organize risk/claim management seminars/trainings, risk survey at client’s site
· To coordinate with Underwriting Division:
- To work closely with Underwriting Division for quotation and coverage providing
- To cooperate with Loss Control Engineer to make risk survey at client’s site.
- To coordinate with Business Processing Division for operation matters
- To coordinate with other divisions for all related jobs or in closed coordination with other divisions for special events organized by Company.
5. Others:
- To update the market trends directly influenced on the company’s business activities.
- To report any unusual problems to Line Management(s) if any.
- To integrate division’s data, update the budget.
- Reviewing and following Reinsurance accounts, which are offered by the other insurance companies and then refer them to Underwriting Division/Reinsurance Division to approve/check the capacity.
- Translate related documents if any.
- Other tasks as assigned by Line Management(s)
REQUIREMENTS:
QUALIFICATIONS:
o University Graduation.
o Chinese and English fluency
SKILLS/KNOWLEDGE:
o Management skills
o Strong marketing sense.
o Be able to clearly understand working procedure and flow chart.
o Well know all insurance products and be able to explain to clients their coverage.
o Be highly aware of the requirement to be professional to provide high quality service to clients.
o Market research analysis and quantitative skills
o Ability to work independently with less supervision
EXPERIENCE:
- At least 3 years working experience in insurance sales/marketing.
CÔNG TY TNHH SẢN XUẤT VÀ THƯƠNG MẠI QUỐC TẾ VIỆT SING được thành lập từ năm 2014. Là một doanh nghiệp hoạt động chính trong lĩnh vực sản xuất và kinh doanh các sản phẩm vệ sinh ngành giấy (bao gồm tã trẻ em, tã giấy người lớn, và băng vệ sinh phụ nữ) và hóa mỹ phẩm. Việt Sing là một thành viên của Hệ thống y tế và chăm sóc sức khỏe Quốc tế DND Brothers.
Với thế mạnh và kinh nghiệm hoạt động trong lĩnh vực y khoa, Việt Sing đã đưa những ứng dụng công nghệ trong y tế vào sản xuất các mặt hàng tiêu dùng với mong muốn mang đến cho cộng đồng những sản phẩm chăm sóc sức khoẻ chất lượng cao, an toàn sử dụng.
Ở Việt Sing, chúng tôi hiểu rằng: lời cam kết an toàn, an tâm đối với người tiêu dùng chỉ có thể hoàn thiện khi mọi yếu tố tạo nên một sản phẩm vệ sinh ngành giấy được đảm bảo. Từ việc áp dụng những hiểu biết, kinh nghiệm trong lĩnh vực y tế vào sản xuất các sản phẩm, nguồn nguyên liệu tới trang thiết bị đều phải gắn với những tiêu chuẩn quy định để cho ra đời các sản phẩm chất lượng, an toàn cho người sử dụng.
Để làm được điều đó, Việt Sing đã mạnh dạn đầu tư xây dựng nhà máy đầu tiên đạt tiêu chuẩn GMP WHO trong lĩnh vực vệ sinh ngành giấy tại Việt Nam, sản xuất và kiểm soát theo quy chuẩn “Thực hành sản xuất tốt” GMP. Ngoài ra, các sản phẩm của Việt Sing đều được áp dụng công nghệ Nano Bạc. Nhờ ứng dụng công nghệ này, 650 loại virus, vi khuẩn, nấm và ký sinh trùng có thể bị tiêu diệt trong vòng vài phút, sản phẩm có khả năng chống lại nhiều tác nhân gây bệnh, an toàn, không gây kích ứng khi tiếp xúc với da.
Các nguyên liệu đầu vào đều được chúng tôi lựa chọn và nhập khẩu từ những đơn vị uy tín ở các nước Hoa Kỳ, Nhật Bản nhằm đảm bảo về chất lượng và minh bạch về nguồn gốc. Nguồn nguyên liệu an toàn, đạt tiêu chuẩn là điều kiện cần nhưng chưa đủ để cho ra đời những sản phẩm vệ sinh ngành giấy chất lượng mà kết hợp với đó phải là hệ thống dây chuyền sản xuất tiên tiến. Trang thiết bị công nghệ hiện đại của Hoa Kỳ cùng với quy trình sản xuất được kiểm soát nghiêm ngặt, mỗi sản phẩm ra đời chính là một viên gạch chứa đựng cái tâm của nhà sản xuất mà Việt Sing dùng để xây dựng niềm tin nơi người tiêu dùng.
Bên cạnh đó, Việt Sing cũng luôn chú trọng việc tạo ra những giá trị cảm tính, đáp ứng nhu cầu trái tim của người tiêu dùng. Tại Việt Sing, chúng tôi quan niệm: không chỉ đơn thuần là cung cấp các sản phẩm vệ sinh ngành giấy mà còn phải cung cấp được thêm nhiều giá trị mới hơn nữa. Những giá trị gia tăng mà Việt Sing mang đến cho người tiêu dùng chính là sự tiện lợi – thoải mái khi sử dụng sản phẩm chất lượng tốt – an toàn cho da và đặc biệt là sự an tâm, tin tưởng khi sức khỏe của những người thân, gia đình được bảo đảm. Đó chính là sự gắn kết từ cái tâm của nhà sản xuất đến trái tim của người tiêu dùng mà Việt Sing đang thực hiện.