Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Công ty TNHH Thương Mại SIV là công ty đại diện của hãng Straumann Thụy Sỹ - một Tập đoàn dẫn đầu trên thế giới về lĩnh vực Implant nha khoa, có trụ sở chính tại Basel – Thụy Sĩ với hơn 2400 nhân viên hoạt động trên 70 quốc gia. Thương hiệu Implants Straumann đã được nghiên cứu và phát triển trên 60 năm qua và dẫn đầu thế giới về chất lượng sản phẩm tốt nhất thông qua những nghiên cứu cũng như dịch vụ chăm sóc khách hàng. Thông qua các đổi mới tiên phong, chúng tôi đã biến chuyển việc điều trị nhanh hơn, thời gian lành thương ngắn hơn và kết quả tốt hơn. Cùng với các bác sĩ hàng đầu trên toàn thế giới, Straumann đã nghiên cứu hiệu quả lâm sàng của implant SLActive® trong các điều kiện y khoa và các quy trình điều trị khó khăn nhất để chứng minh khả năng lành thương xuất sắc của công nghệ xử lý bề mặt SLActive® đối với ngay cả những bệnh nhân tiểu đường. Trải qua hơn 5 năm phát triển tại thị trường Việt Nam, Implants Straumann đã tạo được sự uy tín và tin dùng của hầu hết tất cả các bệnh viện chuyên ngành Răng Hàm Mặt và hầu hết các bác sĩ Nha khoa nổi tiếng tại Việt Nam. Bên cạnh đó, công ty còn phối hợp tổ chức các lớp học đào tạo liên kết với các trường Đại học Y Dược TPHCM, Đại học Y Phạm Ngọc Thạch, Đại học Y Hà Nội, Đại học Y Cần Thơ và các trường Đại học Y khác trên khắp các tỉnh thành.