Mô tả công việc
Duties and Responsibility:
• Acting as a contact point for the Legal Team in Head Office in South Korea and Regional Office in Vietnam
• Maintaining regular communications with the Legal Team and involved parties, verbally and in writing (including participating in a video conference, answering phone calls or responding to emails), while maintaining confidentiality
• Reviewing, proofreading, preparing, and drafting various legal and corporate documents and correspondences under guidance of the Legal Team
• Translating various legal and corporate documents from English to Vietnamese or vise versa and coordinating translation requests
• Organizing, maintaining, monitoring, tracking legal documents and performing appropriate follow-up actions, including receiving and sending agreements internally and externally • Conducting basic and legal research and providing support and requested information to the Legal Team
• Participating in various projects assigned by the Legal Team and internal team
Yêu cầu công việc
Job requirements:
• Bachelor's degree in law (only accepted Hanoi Law University and School of Law – VNU) , Korean or English language (strongly preferred)
• Native Vietnamese and fluency in either Korean or English (required)
• Working experience in law offices or companies for legal affairs or law-related works (preferred)
• Working experience in translating service (preferred) Qualification and Skills
• Strong oral and written communication skills
• Familiarity with legal and business terminology and ability to accurately translate such terminology
• Excellent research, writing, and analyzing skills
• Proficiency with Microsoft Office and Excel
• Proficiency with case or document management systems or document review software
• Ability to follow directions and procedures
• Ability to manage and handle workload, various assignments and assignments
• Highly organized, reliable and self-motivated
Quyền lợi được hưởng
• Having chances to get attractive company bonus every month/year
• Company trip once a year + Joining party
• Salary and position is reviewed 1 time a year
• Bonus by individual ability and company’s performance.
• Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
• Dynamic and sociable working environment.
Công ty TNHH Thương Mại và Dịch vụ Xuất Nhập khẩu Liên Minh được thành lập vào năm 2011, trụ sở chính tại Hải Phòng. Hiện tại, Liên Minh đã có hơn 60 nhân viên văn phòng từ miền Bắc tới miền Nam Việt Nam; với 05 văn phòng tại Hải Phòng, Bắc Giang, Bình Dương, Long An và Hồ Chí Minh. Liên Minh chuyên về các dịch vụ Khai thuê hải quan, dịch vụ Xuất Nhập khẩu ủy thác, xin giấy phép Xuất Nhập khẩu các loại, vận chuyển nội địa và quốc tế bằng đường bộ, đường biển, đường hàng không. Bên cạnh đó, chúng tôi cũng kinh doanh các mặt hàng hạt nhựa nguyên sinh, nhựa tái sinh; gia công tái chế các loại nhựa tại các nhà máy ở phía nam và phía bắc, kinh doanh các loại gạch men cao cấp; thiết bị vệ sinh; gỗ và các thành phẩm khác từ gỗ, cho thuê nhà xưởng, kho bãi. Hiện nay, chúng tôi đang phát triển thêm mảng kinh doanh Bất động sản