Mô tả công việc
*Key Activities:
Social & Health, Healthcare
- Prepare monthly/quarterly/annual, one-off allowance, sick leave, maternity leave reports to SI Authority
- Responsible for SI registration, update & certification as well as SI procedure required for staff left
- Update employees list for Insurer and coordinate with for healthcare claim
Payroll & other related process assistance
- Perform as payroll preparer as per payroll process
- Prepare payment for Local & Expatriates salary to ensure the payment on time
- Prepare cost report & account reconciliation process
- Build up annual payroll budget for TEMV & consolidation report for MSVN
Personal Income Tax
- Prepare monthly/ annually income tax report for local and liaise with consultant for expats PIT
- Prepare payment for Expatriates PIT to Tax Department
- Tax receipt issue and related reports to Tax Department
- Register Tax code for new employee, dependent relief declaration & other related process
Employment contract management
- Manage employment contract status, liaise with department head in prepare new labor contract and renewal process
Separation process
- Prepare final package calculation for staff left & follow-up payment
- Follow-up exit form & ensure all exit procedures be completed
Labor & headcount reports
- Perform periodic/bi-annual Labor report to the Government and internal HC reports
HR General Admin.
- Be responsible for HR filling system including creation and updating them
- Be in charge of monthly headcount and relevant reports
- Manage payroll software system and reports
- Assist company in events
Fulfill other tasks and/or assignments requested by the line managers whom the employee directly/indirectly reports to, and/or tasks requested by the board of management
Yêu cầu công việc
- Have at least 2 years of experience in Compensation & Benefit, Payroll or Accounting.
- Have knowledge of local Labor Law.
- Good communication & interpersonal skills.
- Ability to speak fluency both English and Vietnamese.
- Proficiency in MS Office, especially in MS Excel.
- Attention to details with good numeric skill as well as ability to work with data.
- Sense of confidentiality and working independent.
Quyền lợi được hưởng
13th month of salary + Performance Bonus + Healthcare Insurance.
Nghỉ phép có lương
Annual Leave + Sick Leave + Urgent Leave
Đào tạo
Mobility/Training and Development Program
Công ty Trách nhiệm hữu hạn và Tiếp vận Đại Dương Xanh được thành lập vào năm 2012 hoạt động trong lĩnh vực vận tải giao nhận quốc tế. Đại Dương Xanh hiện đang là một trong những công ty uy tín trong ngành giao nhận vận tải quốc tế, giao nhận hàng hóa XNK tại Việt Nam.
Công ty TNHH Thương mại & Tiếp vận Đại Dương Xanh có đội ngũ hơn 40 nhân viên chuyên nghiệp, hoạt động trong lĩnh vực dịch vụ giao nhận vận tải trong nước và quốc tế. Công ty có mạng lưới hoạt động ở Hồ Chí Minh, Đà Nẵng và Hà Nội, thiết lập quan hệ tốt với các đối tác đại lý giao nhận toàn cầu, do đó chúng tôi tự tin cung cấp cho khách hàng những dịch vụ phù hợp, linh hoạt và hoàn toàn đáng tin cậy.
Trong tương lai, Công ty sẽ tiếp tục phát triển đầu tư kho bãi, trở thành một trong những công ty hậu cần, tiếp vận hàng đầu tại Việt Nam.