Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
G.A. Consultants Vietnam là một công ty hàng đầu hoạt động tại Việt Nam, chuyên cung cấp dịch vụ tư vấn và tuyển dụng nhân sự thuộc dạng cao cấp và xuất sắc.
Với việc vận hành trang web tuyển dụng "Vieclambank",chúng tôi luôn mang đến cơ hội việc làm tốt nhất cho người Việt Nam tìm việc. Bằng sự bao phủ rộng rãi về các ngành nghề và cơ sở dữ liệu ứng viên phong phú, chúng tôi đã và đang hỗ trợ ứng viên tìm được vị trí phù hợp để phát triển sự nghiệp của mình.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2012
Mission
Chúng tôi vận hành "GA Class", nơi cung cấp giáo dục tiếng Nhật, hợp tác với các trường đại học quốc gia của Việt Nam, Đại học Công nghệ Thành phố Hồ Chí Minh và Đại học Công nghệ Thành phố Hồ Chí Minh. Chúng tôi giới thiệu những kỹ sư xuất sắc mà chúng tôi đã tuyển chọn và đào tạo cho các công ty Nhật Bản, đồng thời cung cấp dịch vụ theo dõi sau khi họ được tuyển dụng.