Mô tả công việc
- Ensure that all guests (Japanese guests) are made to feel comfortable and welcome in a genuine warm way at all times.
- Ensure that all operating tools and equipment are in good working condition.
- Ensure the Front Desk area is clean and tidy at all times.
- Compare the housekeeping report with the actual room status to check discrepancies.
- Ensure that all telephones are answered promptly and clearly in a courteous and friendly manner while on duty.
- Up-sell rooms, F&B outlets, and other facilities whenever the opportunity arises.
- Handle messages for guests whenever required and all are delivered promptly.
- Check the validity of all kinds of going vouchers when receiving from guests.
- To be fully aware of the room's location and its layout as well as hotel layout.
- Enter and update all guest transactions immediately and accurately.
- Accurately post all miscellaneous charges into a guest account.
- Handle currency exchange transactions according to the procedures where the receipt is signed by the guest and the receipt is given to the guest for guest reference.
- Prepare and balance cashier reports and remittance envelopes at the end of each shift.
- To be aware of counterfeit currency and travel cheques.
- Ensure that all guest transactions at the front desk are signed by the guest.
- Arrange guest bills into respective files according to Accor policy and procedure.
Quyền lợi được hưởng
- Employee benefit card offering discounted rates in Accor Hotels worldwide.
- Develop your talent through learning programs by Academy Accor.
- Opportunity to grow within your property and across the world!
- Ability to contribute to local community and make a difference through our Corporate Social Responsibility activities
Yêu cầu công việc
- Fluent communication in English and Japanese
- Young and good-looking
- Good team work skills
- 1-2 years' customer service experience, preferably in the hospitality field
Yêu cầu hồ sơ
Hơn 30 năm về trước có một người phụ nữ nhỏ nhắn lặn lội khắp ba Miền đất nước để đi tìm nguồn gốc của món ăn Việt. Với nguồn nguyên liệu nguyên bản, sự độc đáo mang tính vùng miền cùng niềm đam mê ẩm thực to lớn, tất cả đã tạo nên những món ngon trau chuốt đến từng hương vị mang đậm tâm hồn của dân tộc Việt.
Khởi nghiệp từ một quán cơm nhỏ trên đường Ngô Đức Kế bằng niềm đam mê ẩm thực của người phụ nữ thành lập nên Hoàng Yến Group.
Chuỗi hệ thống nhà hàng Hoàng Yến nổi tiếng về các món ăn truyền thống Việt Nam, hiện đã phát triển những dòng thương hiệu như Hoàng Yến Cuisine, Buffet, Hotpot, Fine Dining, với 8 chi nhánh, trong năm 2012 sự có mặt của thêm 2 chi nhánh tại TPHCM. Tiêu chí thương hiệu thân thiện, gần gũi và gắn kết tình cảm với khách hàng, nhưng đội ngũ Hoàng Yến vẫn luôn hướng đến sự chuyên nghiệp từ quy trình đến đào tạo, hoàn thiện con người. Năm 2012 đánh dấu cột mốc mở rộng hoạt động mạnh mẽ hơn của hệ thống, Hoàng Yến mong muốn mời gọi nguồn nhân lực có tâm huyết trong ngành F&B cùng hợp tác và phát triển trên bước đường sắp tới.